Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-efterrätter-och-sötsaker
Läst 11910 ggr
cowboy-63
0

Maränger med sukrin?

Finns det någon som har ett recept på maränger med sukrin? Är så sugen på att prova.

JAUS
0

Byt ut sockret mot sukrin i ett vanligt recept bara.

cowboy-63
0

Ok.. jag ska försöka hitta ett recept.

cowboy-63
1

Nu har jag bakat marängerna. Det är nån bismak som gör att dom inte alls är goda. Är det så dom ska smaka när man gör dem med sukrin?

missaz
0

Jag har gjort marängbotten till jordgubbstårta med sukrin och det blev gott. Vet inte vad det är för bismak du menar som ska smaka illa…? Sukrin har en "kall" känsla i munnen som inte socker har(lite som druvsocker), men absolut ingen bismak!

cowboy-63
0

Det är nog precis det som smakar.. en kall smak av druvsocker.. vilket jag inte tycker om… Det känns lite bortkastat med alla pengar påsen kostade.

cowboy-63
0

Smakar allt så om man bakar med sukrin?

missaz
0

#6 Vet inte om allt man bakar med sukrin får den där kalla smaken, men prova att äta marängerna med vispad grädde och lite bär, du kanske gillar det på det viset!

Emmisha
0

Nej allt smakar inte så med sukrin. Det är bara i maränger tycker jag. Tex i chokladmuffins eller paj eller något smakar det inte alls så. Utan sött.

Men tänk på att du behöver INTE alls ha i så mkt sukrin som det står att det ska va socker i. Tex 1 dl strösocker = 2 msk sukrin, max 1/2 dl. prova dej fram till vad du tycker känns lagom. : )

JAUS
0

Just när man bakar bör man minska mängden sukrin annars kan det bli för sött.

magma
0

När jag gjorde maränger så tog jag mindre sukrin än vad det skulle ha varit socker, men fick ändå den där starka/kalla bismaken. Det går säkert med ännu mindre mängd sukrin, det behövs ju bara tillräckligt för att vitan ska kunna hårdvispas.

cowboy-63
0

När vi slängde ner dom i grädde och hallon så smakade dom bra Kyss

ullisbullis
0

Jag bakade kladdkaka med sukrin och det blev kall smak och väldigt sött(får minska på sukrin nästa gång), men familjen tyckte den var toppenSkrattande

julia61
0

Men det går ju att vispa maränger hårda utan socker…men kanske inte få det att bli maräng vid tillagningen utan sukrin?

jag menar, när jag gör oopsies så har man ju inget i bara lite salt.

Funderingar bara…tycker om maränger, tyckte innan lchf. Men de smakar väl bara äggvita utan sukrin, vaniljpulver i kanske?!

Roarkish
0

Jag är ingen fan av sukrin. Kall känsla, ont i halsen och det smakar inte sött av det.

redina
0

Min fru tycker inte om sukrin (bismak), men tycker att stevia funkar (ingen bismak). Jag är tycker precis tvärtom…

ullisbullis
0

Jag tyckte först att Sukrin hade lite underlig smak.

Har ändå använt det ibland eftersom det ska vara det "bästa" och jag hade köpt flera påsar. Jag börjar vänja mig vid smaken nu och tycker den är helt okej.

ynnaf
0

Det blir inte gott med sötningsmedel Har provat två olika sorters sötningsmedel men det blir en bismak

alma98
0

Tänk på att alla olika sötningmedel typ Sukrin inte blir så bra om man hettar upp dem till över 180 grader, är det lägre temp så blir det inte så mycket bismak. över 180 blir det mycket tydlig bismak

Glad

Medlem
0

Sukrin har mindre sötma än socker och stevia. Jag har testat båda sukrin och stevia och tycker bäst om sukrin.

JAUS
0

Sukrin har en kylande effekt, vilket gör att man bör minska mängden något när man bakar. I glass och andra kalla recept är sukrin helt utmärkt, bättre än socker.

Monnis
0

Har också fått den där konstiga lite metalliska smaken med sukrin i maränger, sen hade jag inne dem alldeles för länge också, ska prova med mindre sukrin nästa gång för jag tycker också det är gott med lite krispig maräng med grädde och bär.

Sockerfritt
1

En bild på lyckade Sukrinmaränger hittas i alla fall här härGlad

julia61
0

Va fina de blev Sockerfritt! Mina blev bruna fast jag hade 125 grader i ugnen, men goda. Liten kallsocker smak av sukrinet bara. Det kan jag leva med!Glad

yvonnel
0

Jag har tittat in på den länken och lusläste där det gick på ingred. tex choklad som inte hade särskilt hög kakaohalt och hade sötningsmedel som absolut inte håller måttet, dessutom sojalecitin.

Allt detta varnar jag för och framför allt att det inte var fullständiga ingred.förteckn. Inte heller viktsuppgifter per enhet och då kan man inte avgöra pris/kg.

Men marängbilden var helt OK.

seas
0

Provat både sukrin och stevia båda lika äckliga, besk otäck eftersmak.

Verkar finnas knep med att använda dem,

-blanda 2 sorter,

-inte hetta upp över 180 grader

FINNS DET MER ATT LÄRA ???

kaisakavat
0

Sukrinet passar bättre till vissa saker, än till andra. Man lär sig..

Tänker använda sukrin i sillinläggning nu i jul, ska bli spännande att se hur det funkar.

Jag tar som max halva mängden sukrin, jmf med socker.

Gillar inte alls den fräna bismaken och tycker t ex mängden i recepten i "Bakglädje med LCHF" - som annars är en väldigt trevlig bok - blir alldeles för sött.

[Pennylane1]
0

gjorde precis idag en marängtårta, med sukrin, det blev bra smak, men bottnarna blev mycket tunna och mjuka men efter att fått torka till sig på galler och sen legat med handduk om över natten (gräddade dem i går fyllde idag) så blev de spröda. Bredde smörkräm (de överblivna gulorna sukrin smör och grädde) på den ena bottnen och grädde på och garnerade med björnbär och "hallonströssel" (isärpillade hallon). Det blev gott. Födelsedag i familjen.

Bottnen var på fyra äggvitor lite ättika och mald mandel samt då sukrin.