Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 5119 ggr
Ruska
0

Nygravid!

Jag har gjort ett positivt gravtest idag. :-) Jag började ana att det "kunde vara nåt" när mensen uteblev men vågade inte tro att det var sant förrän jag såg plusset med egna ögon. 

Nu faller allt på plats: Humörsvängningarna, klådan i brösten, tröttheten, suget efter olika sorters mat. Uj, inte trodde jag att såna symtom skulle komma i början av en graviditet! Nej, jag har skyllt på stress, årstiden etc. Och så var det en bebbe i alla fall! :-)

Jag undrar vad barnmorskan säger om LCHF i samband med graviditet? Är det nån som haft problem med det eller förstår vårdpersonal numera vad det handlar om? Jag har inga planer på att sluta med kosten, har ätit så här i ca 18 månader nu och mår otroligt dåligt av kolhydrater (bröd, pasta, socker etc). 

Håller tummarna att allt går vägen! :-)

/Ruska

tankgirl
0

Jag skulle inte ens säga att jag åt lchf…. De kanske anmäler dig! ;)

Jag känner flera som ätit lchf när de blev gravida, man måste bara öka matintaget vartefter, men det har inte varit några problem för dem annars.

yvonnel
0

Var försiktig, läste på nån länk att Danmark jagar LCHF-föräldrar som matar sina ungar med LCHF. Och det gör du ju indirekt, så alltså, håll dig till oss när du behöver prata mat.

MimLan
0

Det räcker nog gott och långt om du säger att du undviker snabba kolhydrater.

Och grattis!

Ruska
0

Oj, trodde inte att det var sån kalabalik runt kosten än. För mej är det ju vardagsmat ;-) "Undviker snabba kolhydrater"- den var bra och helt sann dessutom. Ska lägga den repliken på minnet! :-)

[stuxen]
0

Grattis det blir altså några kfi bebisar 2011

CarolineJoelsson
0

Grattis gud vad roligt :D

Kaksmulan
0

Jag ser inte problemet, du behöver inte säga något om det, vad finns att säga? Att du undviker snabba kolisar och socker, fine, men inte behöver du svänga dig med LCHF eller något annat heller för den delen. Lycka till med den lilla/e.

chilisalsa
0

G*R*A*T*I*S !

Snacka om julklapp !!! Skrattande

Medarbeterare på Kost

sepersl
0

Grattis! Jag är oxå lchf:are sedan 1,5 år och är nu i v. 13. Har dock varit av banan ett par veckor men är på väg upp igen. Jag har berättat för min bm att eftersom jag har diabetes typ 2 i släkten (min pappa) så äter jag diabeteskost dvs. undviker det som gör mig sjuk (pasta, potatis osv). Så bra! var hennes enda kommentar =) Hon skrev inte ens ner det i papperna!

Ruska
0

Jag har mött olika reaktioner på min kost och tycker det är besvärligt att "försvara" sättet jag äter på. Jag hade dock inte behövt oroat mej för vad barnmorskan skulle säga. Hon frågade givetvis hur min kost ser ut. Hon vet att jag gått ner 15 kilo och inte gått upp igen (för första gången i mitt liv!).

Jag sa som det var, att jag är försiktig med kolhydrater men äter allt som är fett - det håller mej mätt och nöjd och jag slipper "sug". Hon sa att hon aldrig hört ordet "LCHF" förut men att jag inte ska ändra på nåt som bevisligen fungerar. Mår jag bra mår barnet bra! :-)

#7: Att berätta sanningen om min kost anser jag inte vara "att svänga mej" på nåt enda vis. Jag vet själv att jag mår bäst på LCHF men accepterar att andra inte är intresserade. Jag skyltar inte med kosten eller försöker få andra att lägga om sina liv. Men om nån frågar, så svarar jag självklart. Vad är det för konstigt med det?

kaisakavat
0

Inte kommer du bli anmäld för något. Vadförnån lag skulle den anmälan baseras på??

Säg att du äter bra näringriktig mat. Nåt mer behöver de inte veta.

Grattis till bebbe och hoppas du ska kunna må bara fint!  Skrattande