Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 2052 ggr
fnykis
0

Vitlök vs vanlig lök

blev väldigt förvånad när jag jämförde vitlök och vanlig lök.

om jag förstår rätt så är lite vanlig röd eller gul lök ok som smaksättare eller stekt i smör.

men vitlök innehåller en hel del kolhydrater.

stämmer detta?

vitlöken kommer jag att sörja isf:(

ullis

sarag
0

Det är väl också en fråga om mängd. När jag äter vitlöck är det kanske en halv - en klyfta. Vet inte hur många gram det kan vara, men inte är det mycket!

zeretki
0

Bra fråga. Vitlök är något jag aldrig kommer att sluta med. Det ger så otroligt mycket både till smaken och så tror jag att det är otroligt nyttigt!

Gunnilla
0

Jag har ett gott recept på vitlöksfläskfilé (Montignacs, ska lägga in det), där man späckar fläskfilén med vitlök. Det blir jättegod smak och vitlöken blir såklart underbart god när den ugnsbakats. Men jag har tänkt att man ju kan pilla ut vitlökarna och ge till dem som kan äta sådana, vi andra får bara njuta av vitlökssmaken i köttet, vilket inte är fy skam. Här borde det väl funka med vitlök även för de vitlökskänsliga?

dufva
0

Nån klyfta vitlök är nästan inga kolisar alls!

Det är mer kolhydrater i vanlig lök och det äter man ju dessutom mycket mer av..

EvaN
0

Vitlök och lök är väldigt nyttigt i helhet. Använd i måttliga mängder. tex en gul lök om dagen "bra för magen" och ca en vitlök om dagen….Skrattande

Oluf-56a
0

hur är det med vitlöks bladen, Det gröna?

Pasi
0

Antagligen som andra blad…extremt näringsfattiga!Glad

Ulf-S
0

Näringsfattigt eller inte, kan ge variation och njutning…  Glad

Jag äter lök och vitlök, struntar i exakt hur mycket kolhydrater de innehåller… Jag är ganska liberal med mina kolhydrater.  Flört

vildkatta
0

Vitlök - Sätter fart på fettförbränningen!

Vitlök -  Skrämmer bort vampyrer!

Vitlök -  Gör så man får sitta ifred på bussen!

Vitlök -  Är tokbra för hela metabolismen!

Vitlök -  Gör så man blir och håller sej frisk!

Mmmmvitlök..!!

Räcka ut tungan