Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsa
Läst 6077 ggr
gun92884
0

Gary Taubes har en blogg ...

Gary Taubes har borjat blogga …

och det kommer en ny bok i january …

Boken ar en mer lattsmalt version for de som inte har rum/tid/ork for doorstop versionen utav hans Good Calories, Bad Calories :

http://www.garytaubes.com/blog/

kaisakavat
0

Tack!

Bra med en blogg.

Blir ju sugen på den där boken. Har sneglat flera gånger på Bood calories, Bad Calories, men inte slagit till.

gun92884
0

Spara Good Calories Bad Calories tills du kanner att influensa ar pa vag … en sa'n dar pa flera veckor nar allt ialla fall blir ointressant … Kom ihag att jag varnade dig … du vill nog slanga boken i vaggen mer an en gang innan du har kommit igenom den :0) … den blir tamligen sa tradig i vissa delar aven for de mest LCHF gunghoos, det ar darfor de ger ut en 'light' version :0)

kaisakavat
0

Haha.. Jo, jag har ju misstänkt det. Därför har jag faktiskt inte köpt den,  utan bara sneglat på den på internet.. Skrattande

Läste blogginlägget du länkade till. Tänk, det är så enkelt och ändå fattar så få!!!  Skrikandes

Jag har postat hans blog - samma länk - på min facebooksida, hoppas mina vänner läser. Sist vi träffades i tantgängen fick jag en massiv kör emot mig, om hur "bra/gedigen/fantastisk" dietistutbildningen är.. Oskyldig

gun92884
0

Jag ar medlem pa en internetlista med utlandssvenskar och vi fick igang en diskussion om LCHF bland ett par stycken. Det borjade med att nagon bad mig om rad hur LCHC fungerade … hon hade upptackt att det kanske var alla kolhydrater hon ater som gjorde att hon fick sa ont i magen + kande sig sa dast flera timmar efter hon atit. Jag (och flera andra som kom ut ur the woodwork och helt plotsligt visar sig folja Paleo etc..,) forklarade om gluten intolerance etc ..,

Nu pa morgonen, tror du inte att jag ser att nagon har skrivit in:

"Ga till doktorn! Du behover hans hjalp att hitta en dietitist som kan hjalpa dig att ata ratt!

Det finns massor substitutes (starkelse, starkelse, socker, starkelse ad naus …) for pizza och brod …"

GAAAAA …

kaisakavat
0

Men du, vilket himla bra råd, allstå!!!  Flört Och så alla dessa substitutes - vilken TUR! Haha..Skrattande