Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 5002 ggr
Inkanyezi
0

Influensavaccinet

Det har gått ett år sedan vi uppmanades att vaccinera oss mot svininfluensan, och en del har nu facit i handen. Det blev inte riktigt lyckat för alla; det ser ut som om vaccinet har haft allvarliga biverkningar i vissa fall, men det är tveksamt om samma myndighet som så glatt rekommenderade vaccinering också vill ta ansvar för att utreda biverkningarna.

Och "Årets Förvillare" 2009 kan härmed betraktas avsatt från tronen och ersatt med Läkemedelsverket.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/vem-tar-ansvar-for-vara-barn_5802555.svd

gun92884
0

Har har de inte lart sig na't … det trumpetas om hur viktigt det ar att vaccinera sig och flesta drugstore skyltar med 'special price' …

hemul
0

Kalla fakta kommer att handla om det iväll också,

Karmatarerskanise
0

Hur många per år insjuknar vanligtvis i dessa sjukdommar som barnen har fått?

Inkanyezi
0

#3 Det finns inga uppgifter på det av allt att döma. Wikipedias artikel är ganska uttömmande, och den redovisar en frekvens på mindre än en halv promille, men det gäller ju inte insjuknande hos barn i en viss ålder inom en viss tid, utan frekvensen i en hel populaion. Det handlar om någonting väldigt sällsynt, som har upprepats ovanligt ofta i samband med vaccinationen, och det är därför man misstänker att det kan ha ett samband.

Och jag gissar att det vore oetiskt att göra dubbelblindtest för att stärka eller försvaga misstankarna.

bustas
0

Allting går att sälja med mördande reklam! Se bild.

Karmatarerskanise
0

Jag undrar mest vad det var med det förra vaccinet som var så annorlunda jämte det vanliga vaccinet.

Eller det är alltid en massa folk som får biverkningar?

hemul
0

Kvivksilvret var väl en skillnad. Skvalen? Är det det det vanliga flunsavaccinet? Tror inte det, men jag vet inte. Dessutom tror jag inte man normalt vaccinerar barn mot flunsa, så det behöver inte heller bero på en skillnad mellan vaccinerna.

Karmatarerskanise
0

Nej, kvicksilver har det alltid varit i.

[tick]
0

#6, en skillnad (förutom den uppenbara att det var ett nytt virus) var att en relativt ny och oprövad adjuvant användes. Det var inte helt okontroversiellt och användes inte heller av alla tillverkare.

Adjuvanter är hjälpämnen som triggar igång immunförsvaret så att det försvagade viruset i vaccinet ändå ger upphov till antikroppar.

Karmatarerskanise
0

#9 Okey

maxiq
0

#5: Intressant annons Bustas! Jag skärpte till synen och läste det finstilta och där stod det att man ska göra sina barn en tjänst genom att lära dem drick läsk, inte för att det är nyttigt utan av sociala skäl, så de klarar de "svåra" tonåren bättre genom att smälta in.

Är inte det ett av argumenten vi får höra mot LCHF, att det skulle vara så osocialt att inte fika bullar i tid och otid?

Obestämd

bustas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Absolut maxiq, och här är en reklam till.

bustas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ytterligare en. Kostdoktorn har en del att lära då det gäller reklam för vitamin D3.

maxiq
0

Inte så värst PK… :-/

Wildrat
0

Dr Mercola hade en intressant grej i en av hans artiklar om svininfluensa. Det var en undersökning som gjorts på vanligt influensavaccin, tidigare gav man det inte till barn under tre år men nu hade man börjat med det och ville kolla resultatet. Resultatet blev att FLER barn insjuknade i influensa när de vaccinerats! Kan se om jag hittar det där om nån är intrresserad.

kaisakavat
0

Tack för länkar.

Intressant ur programmet Kalla Fakta.

- Över 40 fall i år.. annars brukar det vara 7. Ökningen allra störst bland barn under 10 år

- Vårt vaccin innehöll/håller skvalen - som t ex USA vägrar ha i vaccinen då det innebär risk för autoimmuna sjukdomar. I Europa gör man en annan bedömning

Med mera..