Julgodis
Har ni sett detta recept förut så är det bara bra men jag blev så glad när jag hittade det i en kokbok för allt är ju tillåtet!
På Ica hittade jag fazer blockchoklad 70%, kan det bli bättre?
Chokladfudge
150 g mörk blockchoklad
125 g smör
2 ägg gulor
2 msk vispgrädde
Smält choklad och smör i vattenbad
vispa ägg och vispgrädden
Ta av chokladen från vattenbadet och rör ner äggblandningen.
Gör en form av aluminumfolie ca 15 x 15 cm stor och hälli blandningen
Ställ i kylskåpet över natten
Ta ut och skär bitar och pudra kakao på
Dom blev riktigt goda 
mums! Hur mycket kolisar var det i den chokladen?
man ska nog välja en annan choklad, den har hela 54 % kh! Det finns med ca 20, och tom ännu lägre.
Ok, jag tittade faktiskt inte på det, så slarvigt men som du säger det finns väl andra alternativ.
Har nog varit lite slarvig överlag det sista i alla fall med choklad.
Fast å andra sidan, tror inte man äter så många bitar för det var mäktigt.
Ah vad fan. Det är ju jul!
Med Odense 70% mörk blir godiset ca:
50 g fett / 6g protein / 16 g kolhydrater / per 100 g godis
Instämmer med föregående talare, va fan Det är ju jul.
/\/\
>'x'<
(\ /)~~
jo fast min point var att man kan välja bättre choklad ur LCHF-synpunkt. De som heter block- är oftast inte så värst bra choklad vare sig ur kolhydratssynpunkt eller annan.
Men hur funkar det att smälta vanlig choklad? Det har jag aldrig provat.
#8 Funkar hur bra som helst. Jag för min del använder alltid mörk choklad numera (oftast under 20 kolhydrater) som jag smälter till kladdkakor och liknande. 

Jag använder Lindt's 70, 85 och 90 %-iga choklad efter tycke och smak. Fungerar perfekt. Finns ingen anledning att använda blockchoklad om det så bara är en gång om året.
Det som numera heter Block (och inte Blockchoklad) gör det för att de är för dåliga kvalitetsmässigt för att överhuvudtaget få kallas choklad. 
Äter inte själv choklad, ägg - men recept OK till Jul-bjudgodis = bättre att bjuda på kolhydratsnålt än kolhydratstint.
Hur hårt vispar du äggen o grädden?
Vänliga hälsningar
Cindy
Jag försökte få det till hårdare skum men det var nog för lite för det men det gick ju bra ändå.

Ska man prompt använda blockchoklad upptäckte jag att den från Odense är väldigt mycket bättre än den "vanliga". Själv vill jag ha julgodis gjort på 85% riktig choklad, men till gästerna dög den.