En anspråkslös epistel om en stackare...
Jag var euforisk, när jag kom hem från jobbet idag!Jag är 40+ tvåbarnsmamma, ensam sedan 6 år (totalt ensam, barnens far har flyttat långt härifrån, träffar dem ca 1 ggr/2 år), barnen 9 och 11 år. Gick in i väggen med en smäll 2008, blev inlagd, fick 14 dagar sjukledigt, och har kämpat på, med en drunkningskänsla hela tiden…
Våren 2009 började jag så smått med LCHF, VÄLDIGA omställningsbesvär, PMS blev 150 % värre (vilket inte vill säga litet..) men jag fortsatte, inte speciellt strikt, men dock…
SÅ, sensommar 2010, insåg jag att jag avskyr mitt jobb, jag är
värd en bättre tillvaro, och mina underbara barn hejade på! Jag landade en ny tjänst, visserligen på pendlingsavstånd, men nu har jag bytt jobb, hår, bil och som det känns nu, LIV! Allt detta tack vare LCHF, för innan det hade jag ingen initiativförmåga och ingen ork! Dessutom har jag gått ner 7 kg, som bonus!
Inte i mitt liv har jag mått så bra som nu!
Tack, alla ni som bär LCHF-fanan högt, jag flaggar med er nu!!!
Kram, Oscars mamma
Wow! Så underbart. Sitter här och smålipar, glad för din och ungarnas skull.
Kram tillbaka!! 
Underbart att höra! Många kramar! 
Ja, du kajsakavat, sug åt dig, det är tack vare dig och många andra här inne på forumet man orkar hålla andan uppe! Jag är inne nästan dagligen för att "lyssna" på er och leva med upp- och nedgångar. Ni är fantastiska källor till inspiration och eftertanke, och ni är så härligt öppna och ärliga i både med- och motgång! Tack än en gång!!
Oscarsmamma

Oscarsmamma. Jag ser att du har förmågan att uttrycka dig i text. Tycker du skall skriva DIN historia i lugn och ro och (om du vill så klart) delge exempelvis LCHF magasinet din historia. Du skulle säkert kunna hjälpa många andra som befinner sig i den situation du befann dig i. Tänk vilken avgörande betydelse födan har i våra liv. Grattis till ditt "nya" liv.
Bustas, det det gör jag så gärna, det har nämligen varit en resa som verkligen tål berättas. Jag ska skriva ett manus, så får ju redaktionen bestämma hur och om de vill publicera. Det kan jag bara säga att livsförändringen är stor, och den har betytt all skillnad i världen för mig och min lilla familj!!
Oscarsmamma

Bra, då är det bara att sätta igång. Det blir bra skall du se!
Ett stort grattis till dig. Härligt.
Visst är det härligt att höra av er! Du, Mervi, jag antar att du har rötter i Finland precis som jag, så grattis på självständighetsdagen i efterhand, Bustas, du representerar ju sans, vett och intelligens, kajsakavat, du ger ju bara pepp, inspiration och stöd hela tiden, det vi vanliga dödliga behöver. Vad gjorde vi utan ett forum som detta? Ni är ju livräddare, har ni nånsin tänkt på det? Jag har varit vid randen av det mest absurda, självmordet. Hade jag då haft ett forum som ni, hade det ju gjort all skillnad i världen… Jag kände inte er då…Fortsätt, var medmänniskor, ni är underbara, och nu tänker jag sluta mig till er skara, och göra det lilla jag kan! Kram till er alla!
Oscars mamma
#8 <3
visst är det härligt att äntligen orka med förändringar till det bättre,jag tror att detta forum kommer att vara till gagn även för mig!-jag är så glad för din skull!!!!!!!!!!
Dycheryl, följ detta forum, här finns fantastiska människor! Jag som varit väldigt ensam (lonely, not alone) har haft ett väldigt stöd och nästan som vänner här!
Kosten gör underverk, men det gör också ni!
Kram Oscarsmammma