Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 6466 ggr
dufva
0

700% fler missfall

Jag saknar ord Gråter

Det finns nu skrämmande data angående missfallsfrekvensen hos gravida kvinnor som vaccinerades mot svininfluensa

Missfallen hos de vaccinerade ökade med otroliga 700%

Julialex
0

Ajdå, jag vaccinerades då jag var i "riskzonen". Hade inte tänkt skaffa barn på ett par år ändå men nu blir jag lite orolig.

http://julialex.blogg.se

kaisakavat
0

Men ojj! Förvånad

Tappar nästan andan.. Min syster jobbar inom vården och vaccinerade sig ifjol höst. Hon blev gravid på vårvintern och har nyss fått babby.. så kanske hade de stor tur, eller också påverkar det bara om man är gravid vid vaccinationen.

Tack och lov för henne, hennes man och det lilla goa sprattelmonstret!

Men alla de andra.. Rynkar på näsan

wooster
0

Vem har gjort studien? Och vem är det som framför informationen om den? Jag hittade inte själva studien i någon av länkarna, och inga källhänvisningar, och båda ställena du länkade till verkar en smula oetablerade. Jag googlade och de förekommer inte utöver vad de själva har skrivit. Ingen annan i hela världen verkar känna till dem eller referera till vad de säger i något ämne över huvud taget. Utom du då Flört, men för att jag ska ta till mig vad som står på två helt okända och taffligt hopsatta hemsidor så förväntar jag mig att de någon gång i något ämne kommenteras eller refereras till av någon annan som får betalt för att syssla med medicin på dagarna. Eller kan presentera en "riktig" studie.

kaisakavat
0

wooster - Du är inne på nåt mkt viktigt!

Och jag håller helt med dig.

Samtidigt finns en annan sida av saken, annat jag tänker på i såna här sammanhang..

Till exempel.. Hur länge har inte kritiken mot arbetet inom FN:s klimatpanel ansetts komma från icke seriösa källor.. och har viftats bort som "nördpropaganda".. Men så plötsligt kommer en JÄTTERAPPORT med BEDÖVANDE skarp kritik, som ju visar på hur det går till där - arbetsmetoder under all kritik, ledningsarbetet en katastrof, vetenskapssynen pinsam.. e t c..

Så varför inte samma här..?

Det kommer att visa sig, var sanningen ligger. I alla fall på ett ungefär. Och det blir intressant.

wooster
0

Tjenare kaisakavat Glad

Jag tror ju inte heller riktigt på influensavaccineringen. Men det finns faktiskt en hel drös med seriösa medicinare som är emot dem också. Varför inte referera till någon av dem?

När någon försöker informera mig om något genom att referera till Kling och Klang, som dufva gör här, då känner jag mig idiotförklarad, och det är mest där skon klämmer för mig i den här tråden.. Oskyldig (Plus att jag skulle vilja veta hur den studien ser ut som visar att missfallen har ökat med 700% med enbart vaccinering som orsak.)

dufva
0

"Kan vara kopplad till" stod det, och visst ska man vara hälsosamt skeptisk till en sida på nätet som basunerar ut sånt här..

Något bevis är det inte, ser jag när jag läser om det med mina skeptiska glasögon på Skäms

wooster
0

Har vi någon barnmorska eller liknande på forumet? Eller någon från scb? Jag började fundera, och undrar nu hur fort det skulle uppdagas om missfallsfrekvensen plötsligt skulle öka med 700%. Folk som jobbar på bvc skulle förmodligen reagera på det ganska omgående, förutsatt att missfallen sker efter det att kvinnan kontaktat bvc. Men när hamnar siffrorna på statistiska centralbyrån? Och när börjar man analysera resultaten och leta efter en orsak?

Miss-S
0
Lynxx
0

Det finns andra saker som kan ge negativa effekter.

WHO-experter: Bisfenol A tycks kunna orsaka beteendestörningar

2010-12-07

http://miljoaktuellt.idg.se/2.1845/1.357882/who-experter-bisfenol-a-tycks-kunna-orsaka-beteendestorningar

Exponering för den hormonstörande kemikalien bisfenol A under fosterstadiet tycks kunna leda till beteendestörningar, särskilt hos flickor. Ytterligare forskning har högsta prioritet, menar experter.

Mer än 30 experter gick igenom den forskning som hittills bedrivits och drog slutsatser och gjorde rekommendationer om vilken ytterligare forskning som behövs.

---

Flickor är visst alltid förlorare - verkar det som iaf.

Flickor med autism

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1272&artikel=4090779

Många flickor har autism eller aspergers syndrom utan att någon inser det. Deras symtom tas inte på allvar och feltolkas. Inte ens utbildad vårdpersonal känner till hur kvinnliga autismtillstånd ter sig.

Forskning och diagnoskriterier är hittills baserade på erfarenheter av pojkar. När forskaren och psykiatern Svenny Kopp jobbade på en psykiatrisk klinik mötte hon många flickor som haft problem i åratal utan att någon lyckats ställa en diagnos.

När flickorna sedan fick genomgå en detaljerad psykiatrisk och psykologisk undersökning visade det sig att nära hälften hade någon form av autismtillstånd.

---

Så det finns all anledning att ta det säkra för det osäkra - även vad gäller vacciner.

Personligen anser jag att de som avser att skaffa barn - ska kräva att få ett vaccin som iaf är utan kvicksilver, aluminium & annat skit!

/L

kaisakavat
0

wooster - Jo, jag håller ju fett med dig! Skrattande

Bara för att jag läser en dylik artikel, så springer jag inte iväg och tror att den med säkerhet stipulerar hela den objektiva sanningen.

"Sanningen" är - som bäst - ett pussel man lägger, bit för bit i eviga tider..

Men - det är ändå intressant och skall icke tystas/avfärdas..  Tungan ute

gun92884
0

Natural News, websiten som artikeln kommer fran ar en site som saljer olika naturmedel. Siten maste lasas och analyseras fran vad det ar … personlig uppfattning i mesta fall utan ordentlig backup. Ibland finns det hanvisning till lankar men valdigt sallan till nagot som leder till ordentlig upplysning. Tror ni verkligen att nagot som missfall kan ga upp 700% (dessa % ar jamfort med vilken annan orsak?) utav nagon anledning utan att gynekologer skulle protestera att det var na't pa gang?

dufva
0

Det verkar konstigt nog  inte finnas mycket samlad statistik över missfall  i vårt land.Förvånad

På SCB:s sida hittar jag bara en gammal motion om att det nog vore bra att börja samla in data.

Hittar inget om att nåt register skapats??

I motion 1980/81:431 av Anita Bråkenhielm (m) hemställs att riksdagen hos regeringen anhåller att socialstyrelsen i samarbete med arbetarskydds­sfyrelsen och med stöd av arbetarskyddsfonden får i uppdrag atf lägga upp statistik beträffande spontana aborter.

[Stella69]
0

Hittar inget heller…

Det var 30 år sen den motionen lämnades in, så man tycket att det borde ha hänt nåt sen dess. För byråkratin är väl inte sååå långsam, eller….Obestämd

karinafp
0

Nja, det finns så många olika orsaker till missfall, och de flesta är helt naturliga. Om det är något fel på fostret, brukar kroppen stöta ut det i ett tidigt skeende. Oftast märker man det inte mer än att man får en försenad blödning. Långt ifrån alla missfall kommer till sjukvårdens kännedom, så att göra någon form av rättvisande statistik blir nog svårt.

jenso
0

Nu har jag inte läst igenom hela länken du la med, men med tanke på att något i stil med vart 4:e graviditet slutar i missfall (låt gå största delen redan innan man vet om att man är gravid) så skulle en 700% ökning vara så stor att jag tvivlar på att det är sant. Säg att ens 5% av graviditeterna slutar i missfall. Då är vi redan uppe i 35% av alla gravida som tagit vaccin, efter en 700% procentig ökning. Eller är jag helt ute och cyklar med min matematik? Har jag missförstått vad som egentligen ökat?

Katti
0

Fast sidan hävdar inte att antalet missfall har ökat med 700%. Bara att antalet missfall bland de som tagit detta vaccin under graviditetetn har ökat med 700%. En viss skillnad eftersom långt ifrån alla gravida tar sprutan!

Till några i början av tråden: Jag har bara hört talas om effekter när man har tagit sprutan då man redan varit gravid. Så det är förhoppningsvis ingen ökad rik om man blir gravid efter att ha tagit sprutan.

yvonnel
0
yvonnel
0

GladMen diskussionen kom igång - i ämnet misstro, eller hur?  Skrattande

yvonnel
0
yvonnel
0

Sajtvärd OBS!

Det var verkligen inte meningen att jag skulle framföra min tanke mer än en gång. Trots flera försök så lyckas jag inte ändra på den här upprepningen.

[Pennylane1]
0

det man kan göra är att bara skriva dubbelpost, det går inte att ta bort själva inlägget, utrymmet liksom, men texten kan man deleta.

edit, ja, som du ju gjort ja…

camsve09
0

Wooster - sund skepticism! Härligt! Hur vet man som sagt det? Hur många har tidigare rapporterat in spontana aborter? Frågar man alla som tagit sprutan ifall de fått missfall borde man fråga lika många som inte tagit sprutan om de fått missfall… För att kunna ens ana ett samband! Har den studien gjorts, och av vem? Eller hur har siffrorna kommit fram??

Källkritik är viktigt, i alla sammanhang.

Miss-S
0

camsve09

Radatan finns har:

http://www.progressiveconvergence.com/H1N1-RELATED%20miscarriages.htm

Rapporten ar framtagen av National Coalition of Organized Women och galler USA endast.

camsve09
0

#23 Tack!