Gått vilse
Jag har långsamt dragit ner helt på bröd, ris och pasta.
Är ingen favorit av alkohol eller läsk.
Däremot är jag helt beroende av kaffe, dricker 1-5 koppar om dagen med mjölk (som jag försöker dra ner på).
Men sen jag började äta mindre kolhydrater, mera fett så känns det som om jag gått upp.
Det gör mig ledsen för jag vill verkligen inte öka i vikt.
Jag förstår inte vad jag gör för fel.
Jag har verkligen tappat motivation och det får mig att känna mig dålig.
Jag äter ingen frukt och minimalt med grönsaker.
I början när jag läste in mig på Skaldemans så var det så vettigt men nu är jag så förtvivlad att jag gått vilse i alla "regler" och ratio och antal g per fett.
Vid kl 17 varje dag tappar jag motivationen för jag gått hela dagen och varit hungrig och tänkt konstant på mat.

Går du hungrig äter du för lite. Ät mer mat, och med mat menas t.ex. fett kött och ägg.
När du säger att du tappar motivationen, innebär det att du då "ger upp" och äter kolhydratrika saker? I så fall är det inte konstigt om du går upp, om du nu gör det och inte bara tycker att det känns så. Har du kollat med måttband t.ex.?
Mjölken kan ge ganska mycket kolhydrater, kan du inte pröva med grädde istället? Den innehåller mindre socker, och dessutom tar man mycket mindre mängd.
Annars är det verkligen svårt att svara på din undran om vad du gör för fel om du inte talar om precis vad du faktiskt äter. Du kanske skulle testa att skriva in i minmat.net ett par dagar för att få lite tydligare bild?
Går du hungrig så gör du definitivt något fel, det som jag tycker är skönt med LCHF är just att man är mätt mest hela tiden.
De enda regler som finns är att det ska funka för din kropp och i ditt liv, resten är rekommendationer.
Rekommendationen är att du äter minst 1g protein per kilo kroppsvikt (rent protein, kött innehåller ca 20% protein). Sen väljer du en kolhydratnivå som känns bra (0-30g, 20g brukar vara ok för de flesta att börja med) och till detta lägger du till minst lika mycket fett som proteinet och kolhydraterna tillsammans. Blir detta lite lite mat så ökar du på främst fettet men även proteinet.
Jag äter 2 kokta ägg och strax över 100g bacon varje morgon. Tar en mugg te med mjölk och grädde när jag kommer till jobbet, äter oftast ca 200-250g köttfärs (biffar, köttfärssås el likn) till lunch med lite grönsaker eller sylt och nåt liknande till middag hemma om jag orkar. Ibland har jag ingen matlust så då blir det mindre mat.
Ökat fettintag med en fortfarande ganska hög kolhydrathalt kan tyvärr göra att man går upp i vikt om man är känslig. Du äter förmodligen mer nu än tidigare och det blir lite för mycket. Dra ner mer på kolhydraterna och ät protein och fett och se vad som händer.