Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 5199 ggr
Hellepellen
0

Viktplatåer

Hur vanligt är det egentligen med viktplatåer? Jag förstår att man hamnar där ibland men hur vanligt är det med "stötvis" viktnedgång?

Jag står stilla ett par månader och sedan tar jag ett kliv neråt, då ca 3-5kg. Sen blir det stiltje igen ett par månader.

Är det här typiskt för LCHF?

När jag tidigare jobbat med viktminskning, alltså bantat, har det varit en mer jämn viktnedgång.

Nu bantar jag inte längre utan äter förnuftig lchfkost och får ju då en annan viktnedgång. Började nov 09.

Finns det ngn kunnig som kan svara Glad

Helle

LCHF-tina
0

jag är inte särskilt kunnig men av egen erfarenhet och vad kompisar har sagt så verkar de bli så. När man äter efter hur hungrig man är kan jag tänka mig att man vissa perioder äter mer och andra mindre, typ att kroppen själv justerar vad/hur mycket den behöver. Ibland är man inte så hungrig och kanske omedvetet äter mindre eller mer protein = viktnedgång. Sen kanske man har en period där man äter ost och vin var och varannan kväll och vikten står still. Så tror jag att de kan vara i alla fall :)

Tinas Taiwan - min blogg

Hellepellen
0

Tack Tina.

Jag tror nog du har rätt. Tålamod.

Jag var in på din blogg. Spännande äventyr att läsa i Taiwan.

Lycka till med det:)

Jag kikar säkert in igen och ser hur det är därborta och hur magrutorna utvecklar sig.

Ha en kempefin dag. Helle

Zepp
0

Skall man vara lite filosofisk kan man säga att ingen utveckling är linjär, utan det mesta tyder på att den sker i etapper.. så varför skulle viktutveckling skilja sig?

Tror inte du gick upp exakt lika mycket per dag heller.

Och som #1 skriver så finns det antagligen flera skäl till detta, vi lever inte exakt likadant varje dag, vi mår inte lika varje dag, osv.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.