Experter - 2 frågor till er!
Jag har varit en angelägen lågkolhydrats de senaste 10 åren, men när jag blev gravid för ca 1 år sedan så kom sockersuget tillbaka. Hade en traumatisk graviditet och som tröst blev det mat i mängder och vågen slutade på + 30 kg vid förlossningen.
Nu är min dotter 4 månader och en frisk och glad tjej. Jag helammar henne. Jag har ca 15 kg kvar och vill nu återgå till min LCHF livstil (något modifierad eftersom jag inte får ner fläsk och nötkött). Jag har pratat med min BVC sköterska ang. risken för miljögifter som frisläpps när fett förbränns och hon sa att så länge jag inte svälter mig och går ner 15 kg på två veckor så är det ok. Jag är inte så orolig för att mjölken ska sina (tror det kommer bli tvärtom faktiskt), men mer orolig för miljögiftselementet…
Jag är nu på dag 4 av min nya omstartade LCHF liv och äter vegprodukter, fisk, kyckling, äggbröd, lagom med fett och lagom med grönsaker. Inget fakir direkt, men ändå ganska begränsat med kolisar.
Idag på dag 4 är min dotter väldigt dålig i magen. Har bajsat flera gånger och är ganska lös i magen (sorry för detaljerna).
Mina frågor är:
1) Tror ni att det är rätt beslut att starta om LCHF? Jag ser det inte som en diet utan att att jag helt enkelt går tillbaka till min livsstil. Utsätter jag mitt barn för något onödigt?
2) Tror ni att det är LCHF som gör att hon är dåligt imagen?

Jag tror det är hennes försa tänder son är på gång:-)

Va?! Kan det ge dålig mage? Det visste jag inte… 
Vad tror du om det är med att fettet förbränns då?