Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 5554 ggr
missgrega
0

Antibiotika

Frskte soka pa denna men hittade inget pa sajten. vill inte fraga ngn annan heller for da far man hra att man inte aeter "riktig", a ni fattar…

Har haft forkylning av och pa sedan i September, senast forra veckan och nu kanner jag att det ar pa vag tillbaka.

Var hos doktorn idag och han sa halsen och  nasan var inflamerade,mina mungipor ar inflamerade ocksa (ngt om dermatitis?) och har haft svar svamp i underlivet for ca 3 veckor sedan (borta nu men kaenner att dt ar p vaeg tillbaka)  han skrev ut lite antibiotika till mej. Immunforsvaret  befover en boost tydligen.

Jag ar lite osaeker pa om jag vill ta antibiotikan, och om jag tar den, kan man traena  da? ( har inte traenat pa en vecka for jag var sjuk och framfor allt hur kommer LCHF kroppen att paverkas ?

Tack p forhand.

H

Zepp
0

Mot virus och exogen svamp biter ingen kost.. men man behöver inte göda dem med socker iallafall.

Se till att bli frisk innan du tränar, träning är trots allt en påfrestning på kroppen, och allt bör gå till imunförsvaret i första hand.

Har själv haft en period på några månader där jag tydligen stiftat bekantskap med alla de virus jag lyckats undvik under ett antal år.

D-vitamin är ett viktigt prohormon för bland annat imunförsvaret.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Sindri
0

Antibiotikan kommer antagligen att få full fart på din svamp igen. Huruvida du skall ta antibioitkan eller inte är svårt att råda då jag inte vet varför du fått den.
Att ta mot en vanligt förkylning tycker jag är tokigt om man inte har någon allvarlig immunbristsjukdom. Det är sådant som gör bakterier resistenta. Vanliga förkylningar orsakas dessutom av virus som inte dör av penicillin, så jag vet inte riktigt vad din läkare har för bevekelsegrunder.

Vad jag däremot har en stark åsikt om är träning när man är förkyld. Det avråder jag starkt ifrån, då det är en stor påfrestning på kroppen och man kan få hjärtmuskleinflammation. Ta gärna promenader, men bli inte andfådd!

Ät så rent och nyttigt du kan. Ingefära, vitlök, rött kött, varma drycker, smör, kkkosfett, drick mycket, ät D-vitamin - även sedan du blivit frisk.

Ta det lugnt så skall du se att du blir bra, även om det är segt. Nuförtiden är det ingen som ägnar sig åt konvalescens. Man kan inte stressa fram tillfrisknande.