Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 11806 ggr
gulansvincent
1

Hallon Grädde

Hej jag har nu gått ner 15 kg på 19 veckor, jag var innan jag började med LCHF en riktig torsk på kolhydrater, jag åt ca: 3-4 hg smågodis, mazariner, chokladbollar,kakor, glass etc. varje kväll. Om jag bestämde att jag inte skulle äta kollisar en kväll så kunde jag knappt göra något den dagen, livet var inte värt att leva kändes det som.

Jag opererade hjärtat för 4 år sedan en byepass, då vägde jag 95kg Efter operationen slutade jag röka och dricka alkohol, jag var storkonsument av båda sorter.Istället började jag att äta kollisar, efter 3 år vägde jag 125 kg, sen slarvade jag med lite olika dieter fram till juli 2010 då jag kom i kontakt med LCHF, då började jag leva det känns helt underbart. Jag vet inte vad som har hänt men jag håller mig till min mall.

Min mall är 4 mål mat om dagen, med ca: 5 kollisar per mål. Det sista målet är på kvällen, då äter jag 25g hallon och 1 dl vispad grädde, vilket blir 5 kollisar.

Det här kvällsmålet håller mig på banan, jag har inte slarvat med någonting på den här tiden, det känns inte som någon uppoffring alls utan jag har min belöning varje kväll.

Jag tar gärna emot åsikter om mitt kvällsmål, jag förstår att det kanske inte är det ultimata , men det hjälper mig att hålla mig på rätt kurs.

Förut kunde jag inte vara utan godis en kväll, jag kunde gå över lik för kollisar.

Jag hoppas att någon kan ha fått lite hjälp av det här inlägget.

MVH Gulan

isalu507
0

Det verkar som att du går ner i vikt, mår bra och har fått tillbaka mycket livskvalitet.

Du har hittat en metod som passar dig och din kropp, då finns det inget att säga liksom. Så länge du mår bra och fortsätter gå ner i vikt (om det är ditt mål) så tycker jag att du kan äta som du gör.

Agnez94
0

Efter ett tag på såndana här låg kolhydrat dieter så börjar man tappa suger mer och mer, och det kanske händer dig att du nån gång inte känner för att äta det där kvällsmålet alla dagar i veckan. Det har hänt mig och det är faktiskt en bra känsla. Men du har också hittat din "motivation" och det är bra, annars är det lätt hänt att man halkar av.

Lycka till i fortsättningen också!

kaisakavat
0

Fantastisk utveckling för dig!

Och tack för att du delar med dig.Skrattande

Tycker inte heller du behöver ändra på något, det fungerar ju!

Gullvi
0

jag brukar göra våfflor av receptet kokosplättar som jag har hittat på lchfrecept.com, det med hallon och vispad grädde är bars sååå mums. I fall du tröttnar på enbart grädde o hallon. Detta äter jag till mellanmål, ibland frukost eller när jag är sugen - funkar jättebra!Flört