Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 4759 ggr
sissu73
0

Går inte ner!

Har nu GI:at snart 4 veckor, har fått rosa utslag med ketos-stickorna senaste 3 veckor, ändå har jag gått ner bara ca 2kg. Till frukost äter jag ägg/becon eller ägg/skinka/ost, till lunch sallad+ kött,lax eller kryddiga korvar. På salladen lägger jag llite salladdressing.Grönsaker ätit bara 2-3 grr på 3 veckor. När jag jobbar brukar äta 2 mandariner eller äpple/ dan, som mellanmål. Till middag äter jag samma ungefär som till lunch. Äter ingen pasta, potatis, vitt mjöl. På kvällen äter jag turkisk yougort med en näve nötter eller blåbär. Med kaffe tar jag mörkchoklad, det blir 2-4 bitar varje dag. Ibland gör jag en smörgås, alltid rågbröd, men inte varje dag. Vad är det för fel? Lite fett, eller? Enda fettet jag använder är att steka äggen(Flytande smör/raps/oliv) och kötten/korven/laxen.

MimLan
0

Är du säker på att du är i rätt fora? Vi kör inte GI här, utan LCHF.

Bröd, frukt, snask, mellanmål är generellt inte optimalt som kostupplägg när man äter LCHF. Behov av mellanmål tyder ofta på att man äter för dåligt vid måltiderna, antingen i mängd och/eller sammansättning. Bröd, frukt, mejerier som måltider, är heller inte något man vanligtvis fokuserar på om det handlar om viktminskning.

Läs gärna i Vanliga frågor & svar som finns bland de översta trådarna här till vänster. Där finns info om vad LCHF innebär. Det kan vara bra att reda ut om vilket kostupplägg du tänker dig innan du går vidare.

Zepp
0

För det första är det inte säkert du gör något fel, sen så är det inte säkert du behöver gå ner i vikt.

Det finns inget magiskt med kosten, bara nyttig mat som får kroppen att fungera som den skall, och om man är överviktig kan det leda till att man går ner.

Är du överviktig?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Wildrat
0

Ät mat istället för godis. Bröd, frukt, yoghurt, bär, nötter och choklad är godis och ska inte ätas varje dag, särskilt inte som egen måltid.

Utslag på ketosstickor betyder bara att du bränner lite fett, inte att du går ner i vikt.

Lena69
0

Men du har ju gått ner 2 kg. Det är 0,5 kg i veckan, helt ok. Annars håller jag med övriga talare, för mkt frukt, bröd och choklad.

Lycka till i fortsättningen!