Lite OT: Desperata åtgärder? :-)
Snart kommer vi att se skäggiga typer smyga omkring på plattan, glänta på rocken och väsa "Ska'ru ha nå ful-Flora?"
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Vi köper vår mat på internet och får den hemkörd , ja två veckor i rad har vi fått med ett paket Flora.. *suck*
//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se
Jag såg på den lokala Willysbutiken att Flora i 600g-förpackningar såldes för 4,95 kr…! Det är ju nästan som att ge bort den…
#0 - Där gick jag också förbi… Skulle aldrig ta emot sånt, spelar ingen roll hur gratis det är! Jag tänkte faktiskt samma sak som du. Att man ger ut det gratis måste ju betyda att det är/har varit svårsålt?
Nu är det ju vinter och kanske dags att åka skidor/pulka och nåt mer som glider på snön - vad tror ni - kan Flora duga till VALLA!!
Igår stod de på samma ställe igen!!!
ta för er som fan och släng paketet i första soptnna.
Det är ett annat sätt att bojkötta. Vilket borde leda till större förluster i slutändan.
men jag får ofta frågan vad som är skillnaden mellan smör och margarin.

# 1 Maxiq LOL. Nu snor jag tråden lite här, med anledning av Maxiqs inlägg. Det finns forskare som hävdar att människan blev bofast och jordbrukare pga "sockerkickar". Säd, ris och potatis gav sådan narkotisk tillfredsställelse att människan var villig att ge upp sitt kringströvande relativt hälsosamma och egilatära liv som jägare och nomad.
Fetthalt 70 % står det numera med stora, röda bokstäver på paketen till billigt matlagningsmargarin. Även fulfettet försöker följa trenden.
På Willys finns ofta billigt "fulfett" att köpa, av någon anledning. LIDL har nästan aldrig vettig grädde, utan bara "fulgrädde". Varför kan man undra.
Milda har använt 92 kg av sin skokräm för att bygga ett gigantiskt pepparkakshus på Centralen enligt Matsmurfens blogg
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
#12 Det är väl utmärkt användning av det, Pepparkakshus görs ju generellt på deg som inte är särskilt god att äta utan framförallt ger bra delar att göra just pepparkakshus av, vilka sällan är bra idé att äta :) Det ser nog lika snyggt ut med Margarin som med smör, och så har man inte slösat smör på något oätligt :P
Som jag skrev hos Matsmurfen:
Varför kommer jag att tänka på sagan om Hans och Greta?
"Ledsagade av en vacker, snövit fågel, kommer de fram till ett hus, som är täckt av pepparkakor och med fönster gjorda av genomskinligt socker, som de börjar äta utav. Den gamla damen som bor i huset bjuder dem till en riktig festmåltid, barnen ej anande att de råkat ut för en häxa, vars enda mål är att lura in barn, göda dem, koka dem och sedan äta upp dem"

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

#12-13 Nåja, vare sig socker, margarin eller mjöl har använts som djur eller människoföda utan enbart till dekoration. Det gäller att se det positiva i tillvaron. 
Frågan är vad de gör med huset när det ska ner… hoppas ingen stoppar det i munnen.
Det ska väl omhändertas och destrueras/slutförvaras som allt annat miljöfarligt avfall…

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Jo jag vet, det är många som inte skiljer på margarinsmörjan och riktigt smör i dagligt tal… Suck!
Ska till Fjollträsk på onsdag igen, om de står kvar då så vet jag vad jag ska göra!