Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: frågelåda-minmat
Läst 878 ggr
Petra81
0

Förslag på mer fett?

Hej.

Jag tänkte äta kycklingfile låda idag till lunch/middag:

178 kcal, 18,8g protein, 0,8g kolhydrater, 11,1g fett.

Det blir enligt cal counter 42% protein, 56% fett, 2% kolhydrater.

Kycklingfile lådan består av kycklingfile, bacon, purjolök, vispgrädde, mjukost.

Vad tycker ni jag kan äta till som höjer fett nivån på dagen och som sänker protein nivån?

Om jag har förstått det rätt så ska man äta ca: 75% fett, 5% kolhydrater och 20% proteiner.

Tänkte som snacks senare idag testa gör potkäs, hitta receptet här nånstans, där fettet ska ligga på 87%, proteinet på 14% och kolhydraterna på 1%… låter det som ett bra alternativ till snacks?

Tack för hjälpen!

Petra

Mona-Stina
0

Det tycker jag låter som ett alldeles utmärkt snacks.

Själv tar jag en klick smör i teét som mellanmål för att höja fettnivån men det kanske inte passar alla.

zeretki
0

Du kan lägga en klick smör på maten. :)

Petra81
0

urrghh…jag får väl försöka ta en klick smör till då…känns så mycket bara när det redan är vispgrädde o mjukost till…men jag får testa.

T.o.m min man som gärna vill ha mycket sås o liknande annars blir han för "torr" i tarmarna…titta på mig med stooora ögon när jag gjorde den maträtten…hahahaha vilken min den glömmer jag aldrig  Förvånad

Margareta
0

"Torr i tarmarna" var ett bra uttryck… tänk vad mycket pina jag sluppit om jag hört den kommentaren för TRETTIO år sedan…

Hälsa din man att han skall vara lycklig över den kunskapen!!!

Numer pensionär i Nynäshamn

magma
0

Torr i tarmen, vilket bra uttryck! Talande :)

hemul
0

Nästa gång kan du ju köpa hel kyckling eller kycklinglår istället för skalade kycklingbröst som är i stort sett det magraste kött som finns… Flört