Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsa
Läst 9979 ggr
missgrega
0

Cancer? IBS? nageltrång? inbillning?

ok, detta KAN vara  forstoppning, men det borde inte vara ( går pa klo varje dag mer elr mindre - ursäkta  äcklet ) Tyst .

Har haft "håll" i sidan sedans i Sondags, har varit forkyld hela helgen ( frtf lite krasslig) men whats with the pain man - jag viker mej dubbel efter att jag har ätit, sen blir jag jätte pruttig och sedan gor det ont igen, fast det gor inte ont da jag ror pa mej sa som håll brukar gora. Dag 3 nu - usch.

Dricker linfron varje kväll och det funkar riktigt bra, undrar bara vad detta kan vara är jag doende??

Drama!

Qamilla
0

Är det värk på din högra sida strax under revbenen så kan det vara gallan som håller på att få upp farten så att säga. Vill du bli av med förstoppningen på ett snabbt sätt så ät en massa magnesium. jag brukar ta 1/2 350 mg tablett 4 ggr om dagen tills det "kommer igång" och sedan dra ner dosen till 1/2 350 mg tablett morgon och kväll.

Mer fett är också bra men inte om du känner av gallan. Dra ner på fettet lite tills gallan har vant sig.

missgrega
0

ja just det skulle kanske säga det att det är vänster sida som gor ont  Skäms

Zepp
0

Laktosintollerant?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

missgrega
0

nope, aldrig varit och har inte druckit ngn mjolk dessa dagar … kom precis pa had visp gradde pa kaffet dock. men nej ingen laktos intolerans haer.

kaisakavat
0

Viker dig dubbel, gaser, ont igen.. efter att ha ätit, låter verkligen som gallan. Men svårt att veta säkert.

"Håll", eller något som liknar det, brukar jag få, när jag dricker för lite vatten.

Hoppas du får bukt med det hela!

missgrega
0

jag brukar halla mej pa 2lt vatten per dag. Det kanske bara aer en korv som satt sej pa sidan ialla fall?

Men om det nu skulle vara gallan, vad skall jag gora?

kaisakavat
0

Två liter vatten - då behöver du inte dricka mer! Skrattande

När det gäller gallan.. När man börjar äta LCHF får gallan plötsligt nåt att göra - hantera fettet i kosten. Det har den inte haft när man äter fetsnål normalkost. När gallan inte har nåt att göra, bildats kristaller/grus/stenar.. som man sen får problem med, när man börjar äta fett. Under en period kan man få rätt jobbiga besvär, men det brukar lugna sig. För varje attack är det grus/sten som passerar och så småningom har kroppen "rensat upp".

Vad göra - om det nu ÄR gallan?

Det beror på hur svårt man upplever det hela. Du verkar ju få hemska reaktioner.. så jag förstår att "uthärda" kan vara svårt, särskilt som man inte vet hur länge det kommer pågå.

Jag har haft tillgång till en burk Papaverin, kramplösande mot gallbesvär. Det brukar hjälpa och brukar inte vara svårt att få utskrivet, men du måste ju till läkare och kolla.

Mig har det också hjälpt, att inte äta mig jättemätt när jag äter och att inte äta mycket på kvällen. Ju mättare, desto större risk för anfall.

Zepp
0

Skulle inte förvåna mig om besvären är relaterade till förkylningen?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Halvdansken
0

Vänster sida som gör ont. Gallan sitter till höger. Till vänster sitter magsäcken och TS skriver "jag viker mej dubbel efter att jag har ätit". Magkatarr?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Internettan
0

Brukar inte magkatarr göra ont mellan måltider? Jag tycker att jag hört att magkatarr lindras efter måltid? Men det kanske kan vara olika. Har aldrig haft det själv.

"Every point of view is a view from a point."

Halvdansken
0

Det beror på vad man äter. Men det kan vara nån liten irritation som bara går över igen. Eller början till magsår.

Jag kan också säga att jag hade problem med "ont i magen" ett par dagar innan jag åkte in akut med brusten blindtarm, så det där kan vara svårt att diagnostisera. Och det började faktiskt på vänster sida, av nån märklig anledning.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

missgrega
0

Morsan diagnoserade mej med forstoppning pa telefon, sa jag far vael acceptera det :) for ovrigt har det inte gjor ont och det har @lossnat@ lite sedan i tisdags. xxx tack for alla svar!!!