Hälsokontroll? Speeeeeedad! :)
Hej alla,
snart tre veckor på LCHF (första gången) och jag kan inte minnas när jag varit så pigg sist. Hade tydliga övergångsbesvär i form av trötthet, yr, svettningar you name it de första 4-5 dagarna. Sen vände det och nu är jag snarare speedad. Sover som en gris (när jag väl sover) trots att jag springer som en jojjo mellan min och barnens sängar på nätterna, och vaknar pigg efter 5h oregelbunden sömn.
Jag känner mig nästan stirrig och stressad (fast positivt) men har börjat blöda lite näsblod… som jag aldrig gjort förut, utom när jag var gravid och det är jag inte nu. Jag tycker faktiskt att det känns lite läskigt.
Är det "normalt" eller bör jag kolla upp det?
Jag älskar min nyfunna energi, men tycker det samtidigt känns lite skumt….
Nån som känner igen detta och kan ge råd eller lugna mig? Kanske mår eller mått likadant?
Jag känner också lite stickningar i fingrarna, lite frossa och så spänner det i vaderna… verkar bero på vattensamling där.
Tacksam för svar….
Magnesium. Iaf om man ser till stickningar och muskler. (När vätskan gick ur kroppen åkte en del annat med, som magnesium, vilket kan vara bra att kompletter med ett tag.)

Kände mig också speedad i början och "gick runt" på extremt lite sömn, kändes som om jag inte kunde sitta still. För mig lugnade det ner sig efter några månader, dock inte till den förlamade trötthet som jag kunde känna innan lchf
Jag känner inte igen det du beskriver från LCHF. Tvärtom faktiskt, så blev jag bara mindre speedad, lugnare.
Tycker som du, att det verkar lite konstigt.. Pigg är bra, men såpass speedad..?
Stirrig, stressad, näsblod.. i kombination med dålig sömn..
..?!?!
Var försiktig så det inte går helt över styr. Försök att varva ner en stund varje dag/kväll.. hitta på något som passar just dig.
Hur är din situation? Är du frisk i övrigt? Äter du några mediciner?
Tack alla för svar!
Mimlan - Jag funderade också på Magnesiumbrist men jag äter Mivitotal (maxdos) morgon och kväll så jag hoppas att det ska räcka, men det kanske är en period nu när jag ömsom samlar ömsom förlorar mycket vatten så skjutsas det ut ändå?
Fialiten75, vi verkar reagera likadant på mycket du och jag. Vi möttes ju i en tråd igår också med andra symptom :) Hoppas jag också landar på en allmän måbra-nivå tillslut då.
Kaisakavat. Jag är frisk i övrigt, mår bra. Och jag vill poängtera att jag sover mycket gott när jag inte är uppe och springer…Jag ska försöka ta det lugnt med bara fredagsmys med barnen ikväll. :)
Tack för tipsen och omtanken!