det är socker i ALLT!
Handlade på Hemköp idag och råkade titta lite extra på innehållsförteckningarna…
Visste ni att det är socker i både vanlig rom/kaviar (alltså inte på tub utan vanliga korn) och i räkor? Alltså, nån slags lag antar jag. Behövs detta verkligen?!
Räkor är funtade så. Är nog inte mycket att göra åt det. 
Är det verkligen så, hemul? kan man inte få räkor utan socker?? 
Ja, om du menar att de tillsatt socker till räkorna, men det har jag aldrig sett. Räkor och flera andra skaldjur innehåller lite kolhydrater i sig själva. men det är så lite så det är väl inget att bry sig om (0.7% för räkor).
Ne, de hade tillsatt socker. Burk med räkor i spad, Hemköp.
Men jag förstår vad du menar. 
Asså! Jag trodde du menade vanliga räkor! 
*haha* Annars får vi införa LCHf för räkor också, så kanske de innehåller mindre kolhydrater i slutänden…
Jag brukar skölja räkorna i ett durkslag för att bli av med sockerspadet, det gör ingen skillnad på smaken tycker jag.

I Burkräkor och -kräftstjärtar har de ofta tillsatt glutamat också.
Men om man köper djupfrysta räkor då???
Då är det ~0.7% kh i dem. 
Men djupfrysta har väl inget glutamat eller socker runt sig! 
Det borde de inte ha, men säker kan man aldrig vara… Jag tänker på de frysta kycklingfileérna/klubborna som har druvsocker och vatten insprutat i sig/runt sig. Ska undersöka nästa gång jag är i affären…

De frysta brukar vara naturell….men det vet man ju inte hur länge till de är det!?
Nej- så småningom kanske de kommer på att man kan öka vikten (och därmed tjäna en hacka) på samma sätt som med kycklingen?! *grr*