Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 1258 ggr
zeretki
0

det är socker i ALLT!

Handlade på Hemköp idag och råkade titta lite extra på innehållsförteckningarna…

Visste ni att det är socker i både vanlig rom/kaviar (alltså inte på tub utan vanliga korn) och i räkor? Alltså, nån slags lag antar jag. Behövs detta verkligen?!

hemul
0

Räkor är funtade så. Är nog inte mycket att göra åt det. Skrattande

zeretki
0

Är det verkligen så, hemul? kan man inte få räkor utan socker?? Gråter

hemul
0

Ja, om du menar att de tillsatt socker till räkorna, men det har jag aldrig sett. Räkor och flera andra skaldjur innehåller lite kolhydrater i sig själva. men det är så lite så det är väl inget att bry sig om (0.7% för räkor).

zeretki
0

Ne, de hade tillsatt socker. Burk med räkor i spad, Hemköp.

Men jag förstår vad du menar. Flört

hemul
0

Asså! Jag trodde du menade vanliga räkor! Skrattande

magma
0

*haha* Annars får vi införa LCHf för räkor också, så kanske de innehåller mindre kolhydrater i slutänden… Flört

Jag brukar skölja räkorna i ett durkslag för att bli av med sockerspadet, det gör ingen skillnad på smaken tycker jag.

Pasi
0

I Burkräkor och -kräftstjärtar har de ofta tillsatt glutamat också.

NancyAlke
0

Men om man köper djupfrysta räkor då???

hemul
0

Då är det ~0.7% kh i dem. Skrattande

zeretki
0

Men djupfrysta har väl inget glutamat eller socker runt sig! Glad

magma
0

Det borde de inte ha, men säker kan man aldrig vara… Jag tänker på de frysta kycklingfileérna/klubborna som har druvsocker och vatten insprutat i sig/runt sig. Ska undersöka nästa gång jag är i affären…Räcka ut tungan

Pasi
0

De frysta brukar vara naturell….men det vet man ju inte hur länge till de är det!?Fundersam

magma
0

Nej- så småningom kanske de kommer på att man kan öka vikten (och därmed tjäna en hacka) på samma sätt som med kycklingen?! *grr*