Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-vitaminer-mineraler-tillsatser-mm
Läst 5821 ggr
fru-kryss
0

Omstart-igen......................

Hej hopp! Efter att ha syndat mig igenom halva hösten hela vintern o nästan hela sommaren så har jag nu bestämt mig igenGlad Jag kör förfullt!!

Ett fantastiskt litet piller hjälper mig på vägen, nämligen
D-vitamin. Vilken skilnad!!!!

Suget som jag ständigt levat med även att jag skött mig långa perioder med lchf är helt borta. FANTASTIKT!!

Läste dessutom att överviktiga personer nästan alltid har D-vitaminbrist.

Min 13årige son ville oxå prova o han har inte köpt godis på 2 v !!!!! Helt ofattbart!

Min fråga till er, ska han ta 1 tabl om dan? Eller kan det bli för mycket för honom? Han är lång o smal med inte ens en gnutta fettFlört

MimLan
0

"En tablett"är inte möjligt att svara på. D-vitaminer säljs i alla möjliga doseringar från meningslösa nivåer till riktigt höga doser.

http://www.kostdoktorn.se/d-vitamin

fru-kryss
0

Jag köpte D-vitamin 2000E på Andreas dok sida.

Zepp
0

Leta upp lämplig dos till grabben.. sen så behöver man inte äta piller varje dag utan vitaminet lagras i levern o portioneras ut allt eftersom det behövs.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

SnorLars
0

"Leta upp lämplig dos till grabben.. sen så behöver man inte äta piller varje dag utan vitaminet lagras i levern o portioneras ut allt eftersom det behövs."

Finns det inget slut på er kunskap!? Det här visste jag inte. Bra info.

MatsL
0

En del forskning tyder dock på att ett jämnt tillskott av D-vitamin är att föredra framför enstaka megastora doser. Doseringen beror på hur mycket man utsätter sig för sollljus oich vad man äter, men någonstans mellan 1000 och 8000IE per dag bör de flesta nog landa på. Ett enkelt blodprov kan ge svar om din nuvarande status. Själv åt jag 4000-6000IE under tre månaders tid i vintras och hade ett optimalt värde efter det.

Zepp
0

Vad jag menar är att om lämplig dos är en halv tablett om dagen kan man lika gärna ta en varannan dag.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

fru-kryss
0

Tack för svaren!

Zepp, jag kör på din linje ang sonen. En tabl varannan dag.

MatsL, du skriver ett enkelt blodprov. Jag jobbar på provtagningen på en vc och det är dr som bestämmer. De är inte alltid så lätta att övertala minsannFlört

Jag är inte orolig för mig själv utan tänkte mer på sonen.

fru-kryss
0

I kväll har jag mumsat på danska fläsksvålar med lite dipp, ganska gott=)

Första lördagen på flera år som jag inte ätit choklad, fantastiskt!!

fru-kryss
0

Känner mig hoppfull inför andra veckan på mitt nya liv.

KarinJ46
0

Låter bra fru-kryss! Keep up the good work Skrattande

Jenniii
0

Vi kanske kan följas åt?

Gick in i min andra vecka idag med.. =)

fru-kryss
0

Absolut Jenniii! Vi peppar varandra =) Men just i kväll hände nåt konstigt Oskyldig men jag lovar att ta nya tag i morgon.

Pepp på dejTungan ute

fru-kryss
0

Idag har jag skött mig minsann ( klappar mig själv på axel ) hi hi

NillaNina1
0

Bra gjort! Glad

/NillaNina

Jenniii
0

Bra gjort. Detta kommer gå stålande.. Man måsteåf synda ibalnd..

Hur har det gått med din son? Äter han också som dig? Jag har en son på 7 år som äter som mig men även kolhydrater i skolan o även godis ibalnd..

fru-kryss
0

Nej här är det bara jag som äter lchf. Mannen o barnen äter allt Flört

fru-kryss
0

Åh jag bara längtar att få sätta tänderna i dagen frukost, ägg, räkor o majjo?

Jenniii
0

Lagar du speciell mat till dig eller anpassar du det så dom kan äta samma fast med kolhydrater till?

fru-kryss
0

Jag lagar inte speciell mat till mig. Försöker att undvika det men ibland tar jag undan mat till mig innan jag ex reder såsen till de andra.

När de äter pannkakor så gör jag omelett så ibland blir det lite omständigt.

Jag äter oftast coleskaw eller andra röror till maten när de övriga äter pot ris o pasta.

Hur gör du?

Jenniii
0

Jag bor med min son så jag lagar samma mat till oss men att sonen äter en del kolhydrater till eftersom han redan e underviktig.

Men han får pannkakor ibland o då äter jag rester. Likväl som att han ibland får fisksopppa vilket jag inte äter så jag äter ngt annat. O jag lagar ganska mkt mat åt gången så jag har till matlåda och rester..

fru-kryss
0

Ca 3 kg minis på 2½ vecka. Det får jag vara nöjd med.

Jag kör vidare mot måletFlört

Jenniii
0

Hur har det gått för dig?

Kram Jennii

fru-kryss
0

Nemän vad kul att du hör av digSkrattande

jag har minskat 5 kg på vågen och tyvärr inte mätt mig men jag känner stor skillnad på byxorna.

Mår ff förträffligt bra med mat och mer d-vitamin.

Hur mår du själv och hur går det för dig?

fru-kryss
0

Har tagit 4000 IE d-vitamin nu en längre tid och ökat till 6000 IE för några dagar sedan men jag tycker att urinen är så mörk. Dricker som vanligt ca 1 L vatten + övrig vätska/dag.

Är det d-vitaminerna som orsakar det eller vad tror ni?

Har inga andra besvär.

Tack på förhand?

Magica1970
0

#24 För mig brukar det hända när kroppen släpper på vätska som den samlat antingen vid avsteg, stress eller av andra orsaker.

fru-kryss
0

ok, tack för svaret.

fru-kryss
0

Blev väldigt glad överraskad när jag besteg vågen idag!! Tänk om det är så enkelt att den ökade dosen D-vitamin hjälper mig på vägen /vågen?

Lalalalalalalaaaaaaaaaaaaa………………..Flört