Beställa billigare fiberhusk
Någon som vet var jag kan hitta fiberhusk som är billigare än det man köper i affären?
På Ica City i Borås hittade jag en påse "Psyllium" som är precis samma som fiberhusk men billigare. Inte hela psyllium, det här är skalet som man malt har jag för mig.
Jag hittade ett alternativ på Coop, som stod precis bredvid den vanliga förpackningen. Från Finax och det står Psyllium på den och när jag jämförde näringsvärde var det exakt samma siffror. Finmalt.
Fast nu medan jag skriver… kommer jag på att jag inte vet om den mindre pengen berodde på att kilopriset var lägre, eller om det bara berodde på att förpackningen är mindre.. 
tror priset är ungefär detsamma, fick tom för mig att Finax var lite dyrare? De har bytt från Lindroos fiberhusk till det i min affär.
Men…. alltså hur mycket använder du?
Min lilla påse brukar räcka flera månader…
Fiberhusk är ju bra till mycket, men jag tror man ska vara lite försiktig med stora mänger regelbundet.
Använder man det i brödbak, pannkakor o.dy så går det nog åt en hel del. Huvudsaken är kanske att man dricker en hel del vätska till det så man inte blir förstoppad, eftersom det suger åt sig vätska i magen/tarmarna.
#5 Men det gör jag…. fast jag kanske inte bakar tillräckligt ofta :)
*men* det finns en hel del cirkulerande recept som har väl mycket fiberhusk i sig, som skulle klara sig med betydligt mindre om man bara lät det svälla ordentligt, jag brukar undvika de recepten eller minska (dels för jag inte tror det är nyttigt i jättemängder och dels för att det lätt blir "knastrigt" med för mycket som inte är svällt ordentligt)
Men det jag ville påpeka, kanske på lite konstigt sätt dock
var att använder man så mycket att man tycker att kostnaden för det blir ett problem kan det vara värt att tänka på om man kanske inte ska minska mängden lite (om man inte lagar till en hel stor familj som alla äter lchf kanske). Och att en del som inte köpt det förut ryggar tillbaka för kostnaden för en så liten påse utan att inse att den räcker bra långt.
men husk verkar normaliserande på tarmen… tror det där med vattendrickandet är överdrivet. Jag använder det rätt mycket och jag är snarare åt det lösa hållet.

Jag anvander ocksa mycket Fiberhusk se'n jag upptackt att man kan anvanda det till brod.
Nu vet jag ju inte hur mycket Fiberhusk kostar i Sverige men jag koper mitt online for halften av vad det kostar i affarerna. Kolla om det kan vara vart att kopa online. Aven med porto blir det billigare for min leverant har standard shipping sa jag kan kopa hela affaren for samma shipping pris.
Dessutom det som finns i affarerna ar ofta smaksatt eftersom det saljs som tarmreglerande.