Är det farligt?
Skulle behöva lite hjälp från Er. Jag har blivit sjuk. Enligt läkarintyget så är det luftvägsinfektion. Jag har fått någon dunder antibiotika som jag ska ta den sista på imorgon. Problemet jag fått är att maten numera känns helt ointressant eftersom jag helt tappat smak och luktsinnet. Vilket gör att jag äter väldigt lite. Jag är hungrig men så fort jag börjar äta så får jag nästan kväljningskänslor. Dessutom ska jag inte äta mjölkprodukter eftersom det skulle "ta ut" antibiotikan och först nu inser jag hur mycket mjölkprodukter jag har ätit. Min fråga är: Hur länge kan jag äta så här lite (nästan ingenting alls) utan att jag helt förstör min förbränning? Tack snälla på förhand för svar.
Du kommer nog inte förstöra din förbränning, men du lär ju inte bli bättre spec snabbt heller. Tänker på hur matt man varit när man vart magsjuk och inte ens fått i sig en munfull vatten… Du måste må förjävligt, din stackare! Bör du inte konsultera din läkare i frågan?
Och ang. ätandet, försök prova dig fram till om du kan hitta nåt - flytande föda, kanske bara buljong? - som du kan få i dig.

#1. Ja, jag är väldigt trött, orkeslös och mår inte bra. Men om det beror på att jag inte äter, är sjuk eller antibiotikan som gör mig trött är ju svårt att säga.
Jag har försökt att tillaga mina favoriter men utan större succe. Stekt bacon känns som kartong, ägg känns som gummi och äggmjölken mådde jag illa av. Vill ju inte förstöra det jag uppnått så här långt. Är jättenöjd med mina -8,2 kg som jag gått ner på ca 3 månader. Men vill samtidigt inte börja rasa i vikt för att jag inte kan äta.
Jag kanske kan avvakta tills efter helgen och ser hur det blir när jag slutar med antibiotikan? Min läkare är inte helt inne på min linje att äta LCHF så han skulle tolka detta som att det inte är bra för hälsan.
Utan smak och luktsinne kommer allt att vara äckligt. Satsa på sånt som är lätt att få ner, gärna drickbart. Soppa, proteinshake, allt kommer vara vedervärdigt men du behöver näring.
Fördelen är ju den att du inte kommer känna smaken av sånt du annars skulle tycka vara äckligt heller…
Får du verkligen inte äta mjölkprodukter alls? Jag tog en antibiotika förut som inte skulle blandas med mjölk men det räckte med att man inte åt mjölkpordukter två timmar före och efter…

#3. Får och får vet jag faktiskt inte. Men både läkaren och apotekspersonalen sa att jag helt borde undvika mjölkprodukter under behandlingen. Eftersom jag vill bli bra så fort som möjligt så kändes det som ett måste att helt undvika mjölkprodukter. 
Jag vet flera som inte klarat av mjölkprodukter efter en sådan dunderkur av antibiotika, dvs fått ont i magen och diarré likt laktosintoleranta eftersom magen blir så utlagen av antibiotikan. De har då fått rådet att välja laktosfritt samt äta någon form av probiotika första tiden efter antibiotikakuren.
Kanske har det lite med detta fenomen att göra att de avråder från mjölkprodukter. Samt att det kan vara värt att vara försiktig med mjölkprodukterna första tiden efter kuren även för dig.
Nä, äta mat när varken smak eller lukt fungerar är jättetråkigt. Soppor kanske går relativt enkelt i alla fall.
Det brukar vara kalcium i mjölken som hämmar upptaget av antibiotikan. Smör borde vara OK. Reserverar mig för att detta är fel uppfattat av mig.
Pemmikan kanske hade varit något? Då får man ju i sig mycket energi på väldigt lite mat :)

Jag är väl inte direkt orolig för att svälta ihjäl. Jag har ju en redig övervikt att ta av. Är då mer orolig över att den här "själv påtagna svälten" ska ställa till problem för mig i framtiden. Dvs när jag är frisk och på benen och försöker fortsätta gå ner i vikt med LCHF. Jag äter fortfarande LCHF det lilla jag får i mig men vad händer när jag börjar äta "normalt igen"? Kommer vikten då att skjuta i höjden pga denna svältperiod?

Det är normalt att äta mindre då man är sjuk (gäller ju även hundar och dyl) - troligen prioriterar inte kroppen matsmältningen då, utan engagerar sig i första hand att ta bort "hotet". Jag tror det bästa är att följa instinkten och inte veckotidningsråd… instinken har följt vårt släkte under miljontals år, veckotidningar och "goda råd", betydligt kortare.
#8 Normalt höjer sjukdom kortisolet, kanske för att ta energi den vägen. Detta resulterar nog ofta i att man går upp lite i vikt efter sjukdom, men så fort allt är balanserat igen går man ner dessa kilona. Inget att oroa sig för. Oro är skadligt!

Tack för alla tips och råd. Jag får helt enkelt vänta och se vad som händer efter helgen. När jag var smal så hoppade jag ofta över måltider pga att jag inte var hungrig. Men nu så hör man ju att man förstör förbränningen om man gör det och det vill jag inte riskera. Jag har ju nästan 20 kg till att gå ner innan jag är nöjd.
#9. Jag hoppas verkligen att du har fel om viktuppgången nu när jag blir frisk.