Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 4106 ggr
kesoboll
0

Går inte ned mer i vikt.

Jag började med LCHF i somras av den enkla anledningen att jag var trött på att gå runt och vara hungrig hela tiden. Har alltså inte diabetes eller så.

Jag gick ner 5 kg väldigt fort, vilket jag såg som en ren bonus. Från 70kg till 65 (Jag är 182 cm lång) Men nu står det still. Inte för att jag eftersträvar att gå ned något mer, men vad beror detta på? Stannar kroppen på den vikt som den är tänkt att ha? Eller hur fungerar det? Glad

För övrigt är jag så nöjd med livstilen. Det är det bästa beslut jag tagit. :) Har aldrig känt mig såhär stark och frisk.

karinafp
0

Skulle tro att din kropp tycker att det räcker nu. LCHF brukar inte för inte kallas för en viktnormaliseringsmetod. Cool

kesoboll
0

Okej. Det hade jag inte hört innan. :)

OneManArmy
0

65kg på 182cm?

Låter inte som du behöver gå ned mer. Men om du vill ned mer så prova dra ned på portionsstorlekarna en aning.

Elfdance
0

Citerar trådskaparen. " Inte för att jag eftersträvar att gå ned något mer…"

OneManArmy
0

Ja, och hon undrade varför vikten avstannat..

yvonnel
0

Snart behöver du nog ha en sån där bakvänd spegel som på Gröna Lund´s spegelhall -den som buktar, för att se en kropp överhuvudtaget.

Skämtsamt allvar - jag är bara lite ledsen att jag inte har samma problem.

[duejpjds]
0

Härlig balans där! Och du är stark och nöjd! Det måste vara skönt att ha en kropp som fungerar så fint :)

Jag vet inte varför det blir så, att vikten liksom normaliseras men det är väl så att du har "lagom" mycket fett nu så att kroppen inte vill göra sig av med mer…