Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 7586 ggr
unoblom
0

Problem eller glädje ?

Höjer man sexualdriften av LCHF eller är det bara det där att man själv tycker man blivit snyggare. Jag har tyvärr nästan fått problem med detta, vill bara har bekräftelse hela tiden. Och ibland känner jag bara att det "går för långt".

Kanske man bara ska vara glad för detta, vad säger ni?

Oskyldig

Zepp
0

Tja.. allt som har en medecinsk verkan har ju oxå biverkningar!

Man kanske kan stå ut med just den du nu nämner.. utifall det skulle vara det värsta?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

bustas
0

Som man, kan man tycka att det är jobbigt med alla lystna blickar. Men det är väl sådant ok man får bära som LCHF: are.

unoblom
0

Jag vill bara säga att jag är kvinna trots att mitt "namn" unoblom säger något annat. Cool

Det där med lystna blickar är nog helt ok (dom är man ju inte bortskämd med), det är mera lusten som blivit obegränd. Och det kanske inte är så kvinnligt, vá vet jag……. Har inte haft den så intensiv på länge kan jag säga. Men att kalla det biverkning, jag vet inte??

Jag mår nog egentligen alldeles för bra eftersom jag nästan ser detta som ett problem, eller hur ?

Jag är inget helgon längre om man säger så….Tungan ute

unoblom
0

Lusten som blivit obegränsad, skulle jag säga. Nu är jag alldeles för trött.

kaisakavat
0

Det kan ju vara rätt jobbigt med en lust som övergår möjligheten att få leva ut den. Vet inte vad du har för livssituation, men ändå - skäms inte för din lust bara för att du är kvinna. Det är superhärligt när kroppen är "on", man känner sig verkligen levande.

Och sex är ju Yummie!

..så att säga.. Tungan ute

Själv är jag singel och ser inte skymten av nån jag vill attackera, som vill attackera mig. Hehe..  Men det dyker väl upp nån så småningom.

Zepp
0

Mår man dåligt av olika skäl vill man inget.. mår man bra vill man mycket.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Robb
0

Min erfarenhet är att lusten styrs i princip uteslutande av det mentala tillståndet. Är man glad, positiv och nöjd med sig själv så blir man också sugen! Och LCHF har ju den effekten på mångas välbefinnande. =)

chrand
0

Helt klart starkare sexlust på LCHF men jag gick på fettfri svältdiet förut och var mycket smalare och mer nöjd med mitt utseende då. Jag tror att det är fettet som spelar roll.

[camillahj]
0

Oh gud vad bra att ngn annan än jag tog upp detta! Jag har nämligen sen igår känt mej oerhört upprymd, glad och lycklig, nästan som jag går runt och har vårkänslor och är småkär! Skrattande

Skrattet ligger närmre till hands numer oxå! Underbart! Hoppas det beror på lchf för då har jag funnit ÄNNU en positiv egenskap med lchf! Skrattande

unoblom
0

Va härligt camillahj #9, jag är så gammal så jag vågar ta upp det här. Tänk 50+ och lite småtänd hela tiden på alla manliga kollegor och allt som går omkring med manligt kön Oskyldig Jag tror absolut att det har med LCHF att göra….. åtminstone det att man har blivit smalare.

Och faen, jag är inte ens singel, men mycket ensam så kanske bra för mannen att han inte är hemma så ofta. Han skulle få det jobbigt Flört

Jag har aldrig känt mig så här nånsin i hela mitt liv. Kan ju bero delvis på åldern också att man inte är så osäker längre. Men jag känner mig ju så himla glad o snygg (fast jag vet inte om jag är det) men allt kommer ju inifrån. Mår man bra är man snygg.

Lev väl allihopa och lev ut. Det tänker jag göra!

kaisakavat
0

Underbart! Glad

Jag kommer inte ihåg vem som sa det, men det finns nån jättekänd kvinna som fick frågan om hur hon såg på sin skönhet. Hon sa (ungefär): "Det handlar inte så mkt om hur man ser ut. Jag är inte vacker egentligen, men jag beter mig som om jag är det och då betraktas jag sån."

Det ligger en hel del i det där..

[camillahj]
0

#10 unoblom:  Ja det känns verkligen jättehärligt! Nästan oförskämt härligt när man öser ens glädje o lycka över mindre lyckliga vänner! Glad Men jag tycker ju så klart att de ska testa lchf!

Det är den bästa förändringen jag gjort i mitt liv! Jag upptäcker ju fler o fler positiva saker med lchf hela tiden och att jag som varit singel nu i snart 2,5 år får gå runt och känna mej småkär, det är ju riktigt nice! Haha Skrattande

P.S. Jag är 26 år gammal så det kan inte ha med åldern att göra Flört

JohanKarl
0

Hmm… känner igen mig - men tyvärr bara från de tre-fyra första månaderna på LCHF. Det måste vara nåt jag gör fel nuförtiden. Gråter

[stuxen]
0

13 mindre kolhydrater ,mindre :P

unoblom
0

Skäms Jag tror faktiskt fortfarande inte att det är själva matintaget som gjort att jag känner så här.

Det är vad matintaget gjort för mitt utseende. Jag känner mig snygg och stolt över min kropp. Självförtroendet på topp.

Har förresten många ex. på detta med såna som gjort Gastric Bypass, där ryker deras fasta förhållanden när den Tjocka människan plötsligt blir smal o snygg.

Huvudsaken är att alla människor mår bra tycker jag.