Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 4190 ggr
bustas
0

Vetenskapens värld.

I kvällens "Vetenskapens värld" (SVT) var det ett påstående av en forskare som jag reagerade på.

Hon påstod att om vi skall rädda världen bör vi minska vårt köttätande därför att produktionen av kött kräver stora mängder fosfor. Undrar jag om hon då inte tar för givet att våra kossor måste äta kraftfoder?

Hela programmet var mycket intressant men om ni vill titta enbart på just detta om vår framtida föda kan ni titta på sekvensen som är mellan 18: de till 29: de minuten. Tacksam för åsikter i ämnet då det verkligen berör oss LCHF: are. Kul förresten att filmsekvensen då detta med minskning av köttätandet nämndes, ja då visade man kossor som skuttade glatt på en vackert grön äng.

http://svtplay.se/v/2234025/vetenskapens_varld/del_13_av_18_naturens_resurser_sinar_-_otextat

Zepp
0

Eh.. hon har nog tyvär rätt.. då vi idag äter kossor som är uppfödda på olja och tillförd ofta stulen fosfor.

Problemet är egentligen att vi fött några miljader mäniskor extra tack vare oljan och konstgödseln.

Så problemet är inte direkt hur vi föder upp djur.. snart blir vi alla tvungna att äta gräsbeteskött.. varesig vi vill eller ej.. och dyrt lär det bli oxå.

För o inte tala om att gödseln blir en strategisk insattsvara för allt övrigt odlande.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[ngupa]
0

därför bör vi redan nu köpa detta kött så vi bidrar till en snabbare omställning till en hållbar uppfödning. Oskyldig och också hitta det på så nära håll att det kan hämtas till fots/cykel eller häst Flört

Zepp
0

Jaa.. passa på och njut nu alla av riktigt gräsbeteskött medans det är billigt!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Jerker63
0

Ja, jag såg det också och reagerade på den helt oreflekterade kommentaren.