Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 1549 ggr
vildkatta
0

Suktad... Hur peppar du dej själv??

Pip pip.. Pip pip!! Sms på telefonen: kelvännen undrar om han ska komma upp till mej med lite fredagsgodis, jätte snäll omtanke eg.. Men första dagen är avklarad, jag har ätit det jag tänkt, blivit mätt och belåten.. Vill inte säja att jag är inne på något nytt, vill bara bli stabil först, OM jag misslyckas (men jag LYCKAS :) så är det nog med besvikelsen från mej, behöver lixom inte alla andras "jaja,det är väll inte första ggn det inte går som det ska…" behöver inte heller någon som säjer "meen du är ju INTE tjock, sluta fjanta" Behöver bara trygghet å lugn å balans i mitt inre ju..

Hur gör du för å peppa dej själv i svåra stunder?? (ursäkta det svårlästa inlägget, tydligen pga webbläsaren, ska åtgärda i sinom tid)

Patti
0

Min första svåra stund var när jag hade ätit för lite mat till frukost och stod i tvättstugan vrålhungrig. Och kom hem ett var för att äta yoghurt med linfrön för att mätta lite. Tyvärr gick det inte som planerat eftersom när jag var i butiken och handlade allt det där nyttiga så följde även en omgång chokladpudding hem. Men det har inte hänt någon mer gång för jag började frysa och blev trött och hängig ganska på en gång. Nu tycker jag bara att kakor etc luktar "udda"…

dufva
0

Det är bättre att kela än att med plockgodis fela!!  Flört

magma
0

Peppning… Jag vet inte riktigt faktiskt:) Kanske genom att inte racka ner för hårt på mig själv vid misstag, och lägga ner lite extra energi på motsatsen när det går bra?

vildkatta
0

#1 wow va starkt å inte låta de bli vana igen, jag raserar allt för ett misstag :S

#2 Åhh va gulligt Dufva!!! Å de kanske va det han ville eg, bara lockade med godis ;P

#3 Mmm jättebra å lägga energin på de man VILL å inte på snedsteget..

zeretki
0

vildkatta: kom ihåg att denna kost är bra och nyttig oavsett om man går ner eller inte! Glad

ninara
0

Säg bara: Kom gärna o kelas, men ta inte med dej godis är du snäll! Bjud på te o söta pussar istället!

Kramis!

ninara
0

Eller be honom köpa med en ostbit som ni kan skära i tärningar o mumsa på…