Hoppsan, redan resultat....! Rapport efter 4 dagar
Detta kanske ni är vana vid att höra, men jag måste säga det ända för jag är sååå fascinerad!
Ställde mig på vågen imorse (väger mig nästan aldrig annars, men gjorde det ändå i måndags morse efter att jag bestämt mig för att testa lchf)
Jag fick väga mig tre gånger innan jag accepterade/fattade vad det stod.
-2kg
Efter 4 dagar. Shit, jag som fullkommligt späkat mig med fett och "syndade" igår med en hel påse nötter.
Jag är stum av förundran…. 
Undrar om det håller i sig…. och jag känner att omställningsbesvären redan börjar ge med sig och orken återvänder. Ska bli intressant det här!
Mvh/Sofia
Kan tillägga att jag inte tror att det är vatten jag tappat, för toabesöken har inte varit speciellt frekventa, och jag har ändå druckit massor!
Ha en bra dag!/Sofia
Tror inte man kan tappa 2 kilo fett på fyra dar
Ok kanske inte, men då vet jag inte vad det är som försvunnit… Förnuftet kanske.
Har du mätt dig? Om inte gör det, mycket roligare att se centimetrarna försvinna 

Oavsett vad de 2 kilona bestod av, gläd dig för det och det är ett bevis för att du är rätt ute. Grattis!
Varje gram kolhydrater binder 2 g vätska, så det när nog trots allt vatten.

MEN HALLÅ!!! spelar roll vad det beror på!! låt Sofia glädjas, få en kick att fortsätta och må bra!
Varför hammra in att "det är bara vatten"?? Med mindre vatten i kroppen blir man fastare och känner sig smalare.. och fortsätter man att äta såhär så är det ju inte så, att det vattnet kommer tillbaka.
Utan Sofia kommer fortsätta ha gått ner dom 2 kg. Jag har gått ner 18… men har jag då bara gått ner 15?? eftersom jag gick ner 3 första veckan??
GRATTIS!! säger jag, bra kämpat, håll i och lycka till!
Tack alla för kommentarerna. Oavsett innehåll.
(Fast extra tack till bustas och fialiten75 för att ni peppar!)
Jag tänker glädjas för det är just fastare i kroppen jag vill bli. Mina muskler styns faktiskt redan liiiite mer på överarmarna. Sådeså. Kanske hade jag överflöd på vatten som var bra att det försvann. Jag har som sagt lätt att samla vatten i kroppen periodvis, men har druckit massor de här dagarna så jag tror inte jag torkar ut heller….
Jag väljer att att se det så och låter mig inte nedslås, för "bara" tappa vatten behöver inte vara så negativt!
Keep on smiling, folks!
/Sofia

Grattis!
Det är faktiskt helt irrelevant vad för slags kilon det är som försvinner - tycker nog allt att det är lite onödigt att lägga in sådana kommentarer.
Själva poängen är ju att det - oavsett om det handlar om centimeter, eller om kilona representerar förlorat vatten eller fett - händer saker med din kropp, och att du är på väg åt det håll som du önskar. Jag är glad för din skull och önskar dig lycka till i fortsättningen
#8 Jättegrattis till att det går bra för dig.
Ville bara säga att glöm inte att ta salt också, annars rinner vattnet rakt igenom. Du förlorar även en del salt nu i början och detta kan ge en del besvär som du slipper om du redan nu ersätter det. Använd havssalt eller natriumreducerat mineralsalt så får du en bra mineralfördelning.
Wildrat, ja jag kom på det så jag äter salt ost, serranoskinka bl.a. så det känns rätt bra. Har som sagtinte varit på toaletten märkbart mycket så jag hoppas inte det riner rakt igenom för det verkar inte så i alla fall….
Tack för allt peppande! :) Jag har en bra dag idag. Glad! Fast det kan ju bero på att det är fredaaaaaag också! Bästa dagen! 

Grattis!! Vilken rivstart! Härligt
Lycka till i fortsättningen!!