Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 5365 ggr
Mayann
0

DET FUNKAR!!

Min man som låg i riskzonen för diabetes, besökte i går läkaren. Han var senast där efter midsommarn och fick diagnosen metaboliska syndromet och blev rekommenderad LCHF. Han har nu följt dieten nästan till 100 % och nu var proverna helt OK, till och med kolestrolvärdet hade gått ner:-)

Zepp
0

Grattis till er bägge.

Var det läkaren som rekomenderade?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Chinilla
0

Vad roligt att höra! Glad Och vilken bra läkare, om det nu var han som rekommenderade LCHF. Beundransvärt!

Mooniq
0

Grattis. va kul att en läkare vågade sticka ut hakan..Skrattande

Monica

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Mayann
0

Jo, det var läkaren som rekommenderade LCHF. Jag hade läst tidigare om LCHF men trodde aldrig att min man skulle gå med på något sådant. Han har varit mycket "fettskrämd" och alltid skrapat bort det mesta av smör på bröd osv… Men ev. diabetes skrämde honom och han gick in för LCHF på allvar. Verkligen roligt att höra resultaten.  Men det är ju inte roligt för de som inte råkar ha lika modiga läkare. Jag var för något år sedan på hälsokontroll och hon undrade vad jag bredde på brödet. Jag berättade att jag brukar göra en blandning av smör- olja och vatten. Men hon blev ju förfärad och det skulle jag ju absolut inte används utan i stället använda becel och undvika animaliska fetter osv…  Hon fick mej faktiskt övertalad den gången, det gäller nog att ha en stark tro på LCHF för att våga gå emot läkare och dietister. Men man märker ju att det blir fler och fler som känner till detta och min man berättar ju vitt och brett om detta till den som bara orkar lyssna. Glad