Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 2349 ggr
DaMum
0

Livets peristaltik

Läste en filosofisk utläggning för några år sedan. Den hette "livets peristaltik."

Livet liknas vid de peristaltiska vågorna i våra tarmar. Krig liknas vid normal tarmtömning alternativt lös mage. I fredstid råder således förstoppning.

Namnet på filosofen var Complettement FouFlört

Gugge
0

Då har jag levt i fred i hela mitt liv + litet konstgjorda provokativa ansatser till krig emellanåt….

zeretki
0

Peristalhane då? Dåligt skämt… *gömmer mig*

DaMum
0

Vad är Peristalhane? Jag googlade, men det blev ingen träff.

Är det något roligt…?

Iza_the_cat
0

den var långsökt freja

men rolig

Iza_the_cat
0

Peristal "tik"

Peristal "hane"

Långsökt skämt DaMum

Gugge
0

peristal - hane

peristal - tik

DaMum
0

Nä, jag tror att jag är så trött så jag inte fattar… I morgon kommer kanske poletten att trilla ner, men just nu fatar jag noll!

Peristal - hane och Peristal -tik???

Säger mig ingenting…

Förlåt mig mina vänner. Fiskpinnen går till botten nu…

Iza_the_cat
0

Tik flickhund

Hane hundpojke

DaMum
0

Aha… så peristalhane betyder "flickpojke" då?

Nä, jag fattar inte i alla fall… buhu….

Godnatt alla!

Baglady
0

Livet är som vatten, säger min kinesiska akupunktör. Jag tycker det är så klokt. Vågor med toppar och dalar, ibland stormar det ibland är det kav lugnt. Man kan filosofera vidare själv i all oändlighet.

Bullan
0

peristaltik heter det juh, en kul grej om man ändrar på ändelsen, så blir det…peristalhane  ;) (peristalhane är inget ord och finns inte)

Tik = honhund … Hane = hanhund! ;)

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

DaMum
0

Generad

Jag skäms…

I natt vaknade jag med ett ryck, och då hade poletten trillat ner. Nu fattar jag det komiska i "peristalhane" också!

Förlåt min tröghet i går kväll, men jag VAR trött.

Det här påminer mig om när jag gick i gymnasiet. Vi hade en lärare i engelska vars förnamn var Styrbjörn. Självklart fick han heta "Ratt-Nalle", vilket vi tyckte var jättekul.

Min kompis, som dessutom hade en hörselnedsättning, fattade aldrig det där med kopplingen Styrbjörn och Ratt-Nalle. Förrän en dag mitt i terminen, när vi satt på hans lektion och skrev ett prov. Knäpptyst i salen, och så lägger min kompis upp ett hysteriskt jättegarv! Då hade poletten trillat ner hos henne!

Ja, vad ska man säga… "Om inte vekarna är raka, får man raka vekarna…".

Kram!

Bullan
0

hehe…:)

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Iza_the_cat
0

stackare vakna mitt inatten

Kramar om

hjortronet
0

tänk, nu fattade t.o.m jag…helt otroligt

zeretki
0

jag är van vid att folk inte fattar mina skämt. Hemlis Min hjärna är lite annorlunda. Flört