Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-fågelrätter
Läst 6190 ggr
ulf-jansson
0

Anka

Ett tips till er som har en nettobutik i närheten dom säljer ankfile för 69kr nu . Hur gott som helst !!

Och framförallt lättlagat .

Mitt recept . Kasta in ankan i ugnen . Skiva en halv squach en lök och en paprika med osthyvel i en form . koka ihop 4dl creme fraiche och en mögelost . Häll det över grönsakerna och strö på riven ost över . Sen in i ungnen . Klart . serveras med lingonsylt för er som tål lite socker

Ron-Jag
0

Låter jättegott. Men har du ett mer precist recept för en som är ovan i köket? Jag menar med gradtal, exakta mått och ungefärlig tid i ugnen. Skulle verkligen vilja prova anka.  Glad

ulf-jansson
0

Jag lagar alltid mat utan recept så det här får bli gissningar .

Ankan 4-5 hg 40-50 minuter i 200grader (fryst)

Grönsakerna blir i det närmaste klar när man häller den kokande cf-blandningen över . Men osten ska få färg oxå så 15-20 minuter i 200 grader .

1 lök

1 paprika

1/2 squash

ca 150g mögelost valfri sort

4 dl creme fraiche

Om man vill göra så det räcker åt fler än 2-3 personer så lägger man till svamp och/eller andra grönsaker man gillar .

Ökar på till 7 dl cf och 3 dl grädde och tar 2 st fond du chef istället för mer mögelost

Ron-Jag
0

Tack för receptet. Har varit sjuk sedan jag skrev inlägget men ska prova det så fort jag blir frisk. Alltid lika kul att prova något nytt.  Glad

JAUS
0

Anka och gås är riktigt gott, inte alls som kyckling eller ännu värre kalkon vars kött är helt smaklöst.