Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 7702 ggr
lchflchf
0

Pharbio Omega 3 Forte

Har just fått hem Pharbio Omega 3 Forte och är en smula besviken. Jag brukar aldrig ha problem med att svälja piller. Dessa piller är dock så stora att det inte går att sväljas. Därför tuggar jag sönder kapseln. När jag läser på förpackningen står det- sväljes hela. Frågade en bekant som sa att man inte ska tugga sönder dom. Är det någon som vet om kapseln måste sväljas hel?

[ErikSvensson]
0

När det gäller omega-3 så borde det inte spela någon roll förutom att det smakar illa. Vissa andra tillskott i tablettform måste dock lösas upp i magen (kommer inte ihåg varför..) men jag är ganska säker på att omega-3 inte hör dit (då det  säljs som flytande också..).

[camillahj]
0

jag har oxå dessa fast jag har inga problem att svälja dem dock. Brukar se till att lägga dem i rätt vinkel på tungan så de inte sväljes ner på tvären och sen sväljer jag en och en med mycket vatten :) Det funkar på mej iaf.

LatMask
0

Jag tycker också att de är jättelika! Men jag sväljer dem med en klunk mjölk, och då går de bra att få ner. Den hala ytan blir ännu halare då.

Drick inte vatten när du ska svälja en tablett! Det går mycket bättre med något som är lite fetare, t ex mjölk, yoghurt el dyl.

squeezetoy
0

Jag får ner dom och jag har SVÅRT att svälja tabletter. Men jag får ibland rejäla kväljningar.

Jag försöker också lägga dom åt rätt håll när jag ska ta dom.

bustas
0

Kostdoktorn rekommenderar 1000 mg Omega-3 per dag. En burk med makrill i tomatsås innehåller 2000 mg. För er som gillar makrill i tomatsås så är ju det bäst och billigast.

lchflchf
0

Då kör jag på att tugga sönder dem :) jag har fått för mig att jag kommer sätta kapslarna i halsen så det går liksom inte att svälja dem.

Makrill är ju så gott, ska köpa det!

Tack alla goa!

Wildrat
0

Jag brukar väta gelatinkapslar innan jag sväljer dem. De blir då hala och glider ner lätt.

Annars har jag kommit på att problemen med att svälja piller sitter i huvudet. Jag, och jag gissar att det även gäller er andra, har ju inga problem alls att svälja stora tuggor med mat så även stora piller borde inte ställa till med nåt…

[ErikSvensson]
0

Japp mycket sitter nog i huvudet. Jag har inga problem att svälja 3-5 st kapslar med lite vatten/mjölk på en gång (1000mg kapslar..)