Visst är LCHF farlig
… i varje fall för hela läkemedelsindustrin. 
Vi LCHF'are tror inte på att höga kolesterolvärden är farligt. Vi slopar statinerna.
Och botar oss själva för många dåligdomar.
Det måste ju vara farligt för läkemedelsindustrin!
Bara i min lilla familj:
- mina kroniska smärtor och värk kräver mycket mindre värkmedicin
- mannens prostatabesvär har försvunnit, så här behövs inte någon medicin längre
- hans blodtrycksproblem och hjärtarytmi har försvunnit - ingen medicin längre
- han har gått ner 15 kilo bara genom att sluta äta mycket frukt och vitt bröd under dagen på jobbet och ersätta med rågbröd, smör och fet ost
- vår dotter och svärson har båda tappat vikt och mår mycket bättre, än när de levde efter vedtagna rekommendationer
Så även min viktminskning fortfarande låter vänta på sig, är vi trogna LCHF'era!
Det finns sannerligen ett ekonomiskt intresse i att motarbeta LCHF och det är det många som upptäckt. Det är helt enkelt för billigt och framförallt pillerfritt att bli frisk.
Jag hörde nyligen en föreläsning om LCHF och prostatabesvär av Jan Hammarsten på LCHF-konferensen i Stockholm. Då är det extra roligt att få höra att det fungerar i verkligheten.
Kul berättelse och tack för att du delar den med oss.
Numer pensionär i Nynäshamn
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kostdoktorn intervjuade Jan Hammarsten förra året…verkligen intressant att lyssna på vad han har att säga.
Försöker bifoga länk…annars sök på Jan Hammarsten Kostdoktorn. ?

Ja nog kostar det livsmedels- och läkemedelsindustrin att så många gått över till LCHF eller naturlig kost.
Jag svitschar förbi en massa hyllor i affärn, står som ett fån och läser innehållsförteckningen och slänger med en suck tillbaka varan för det mesta har en massa konstiga tillsatser och har dessutom slutat med min blodtrycksmedicin.
Men däremot har nog min arbetsgivare tjänat på min kostomläggning för jag är aldrig sjukskriven ( peppar, peppar ta i trä) kan jobba hur länge som helst. Samt mina arbetskamrater tjänar på det hela genom att jag är alltid snäll och go och aldrig sur.
Haha! Jag har sluppit mina vinterexem och jag gick från undernärd till att ha ett perfekt näringsupptag. Min mage gnäller inte längre och jag är sjukt mycket piggare! LCHF har också inneburit en väldig person förändring också- jag är mycket gladare/positivare nu.