Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 12195 ggr
Aliki
9

Bra blodtrycksmätare?

Jag vill köpa en blodtrycksmätare, men inte för 1200:- som de har på mitt apotek.

Har sett en Braun för ca. 500:- på nätet.

Har någon av er betyg inköpsställe för en bra o billig?

Jag vill ha min idag och tänker inte handla i nätbutik

[ErikSvensson]
1

Det viktigaste är väl att det är en mätare för överarm snarare än underarmen, och då stiger dom i regel i pris. Jag köpte en omron från medistore.se som jag tycker fungerar kanon! 1000:- kostade den.

Såg nu att du ville ha den idag och apoteket säljer även denna fast det är dyrare. Det kanske är över din prisklass dock, men den fungerar fint. Flört

MatsL
0

Teknikmagasinet har blodtrycksmätare från AEG. Pris från ca 500:-.

Aliki
0

Måste jag ha överarms- då?

Aniara4
0

Om det är ok för trådstartaren skulle jag tycka det var trevligt även med omdömen om blodtrycksmätare man kan köpa på nätet, eftersom jag också går i trycktankar. Oavsett vilken man köper blir det ju en del pengar, och jag vill inte lägga flera hundralappar på en pryl som inte är pålitlig!

Men utan att tappa TS fokus förstås. Aliki, det kanske underlättar om du talar om var du bor? Utbudet av butiker varierar ju en smula från stad till stad…

Aniara4
0

Clas Ohlsson har t.ex. en överarmsmätare för 799:- men jag har ingen som helst aning om ifall den är bra eller inte.

cegs
0

Jag köpte en blodtrycksmätare (överarms) Omron för halva priset mot i Sverige. Detta företag leverera snabbt, varför betala mer än nödvändigt?????

http://www.oneclickpharmacy.co.uk/health-electrical-healthcare-health-care-blood-pressure-monitors-omron-blood-pressure-monitor-comfort-p-4390.html?siteid=19822&source=webgains

Aliki
0

Jo, Jag skulle kunna köpa på nätet jag med om jag tänkt på omdömmen härifrån tidigare…

Tipsa på ni…..

Jag tror jag åker till Sickla köpcentrum utanför Stockholm för ett stort utbud av el-butiker inom gångavstånd…..Då kan jag titta, känna och klämma…

Är lite impulsig av mig, var nära att köpa den för 1200:- igår på Apoteket innan jag bestämde mig för att kolla alternativ.

Apoteken verkar generellt vara dyrare… el-butik får det bli.

Aliki
1

Jag har shoppat.

Det blev en handleds AEG från SIBA för 399:-. Om den är bra eller inte får vi se.

Det fanns väldigt litet utbud trots 3 butikskedjor. Flera väldigt "lätta, skramliga o plastiga" trots pris närmare 1000-lappen.

Jag tjuvmätte i butiken och vågade knappt köra hem… 151/103!!

Väl hemma o enligt instruktionboken visade displayen 122/77…Phu!!! Ska vila och mäta igen.

Undrar då vad det är för "krypningar/rysningar" jag får ständigt i huvudet?

Aliki
0

Den Braun jag tyckte såg så rejäl ut med stor tydlig display på nätet var en skrammelplastlåda för 799:- på Elgiganten.

Nej! Jag vet ju självklart inte vilken som vinner i längden vad gäller funktionen…men "min" skramlade inte och kändes "regälare"

[godisboll]
0

Jag har en handledsmätare från Omron (tror den kostade runt 1200:-) och den har jag jämfört med överarmsmätare på vårdcentralen vid flera tillfällen. Det har aldrig diffat mer än någon enstaka enhet.

Aliki
0

Ush!!

Vilken skillnad på bltr. före o efter cigarette och vilken jättestor skillnad på bltr. före o efter ganska liten ansträngning……

Igårkväll efter inköpet kände jag hur stress o ångest dämpades och jag kände mig ganska "frisk o glad" med mitt helt normala bltr.

Men nu är jag lite orolig igen, undrar om jag ska våga ta med mig mätaren till jobbet och mäta mitt i ansträngningen o stressen?

Jaja…Jag är iallafall glad att jag köpte mig en mätare då tankarna och inbillningarna stressat mig mer o mer senaste veckorna.

(Jo, ett stort hjärnspöke!…..har t.ex. kollat att livförsäkringen täcker för begravning o det praktiska så ungarna inte ska behöva "drabbas ekonomiskt" och börjat rensa i skåp o lådor)