Vilken botten i smörgåstårta?
Jag tänkte göra en smörgåstårta och bjuda familjen på som kommer en sväng i morgon. Det blir en varm smörgåstårta. Jag har tittat runt lite på vad det finns för alternativ till bottnat som passar, och hittat två varianter. Dels den äggstanningsliknande botten som Airam har i sin smörgåstårta, och dels polarbröd som finns på recept här på forumet. Nu till frågan. Ni som gjort smörgåstårta, vilken utav dessa tycker ni passar bäst? Alternativ om ni förstås bara gjort en av dom så är det trevligt att få höra åsikter om vad ni tyckte. Jag vill förstås gärna att det ska smaka så nära en riktig smörgåstårtebotten som möjligt, inte för äggigt helst. Jag är lite fundersam på den som Airam gör. Smakar den inte åt omeletthållet till? Mina barn gillar nämligen inte omelett så jag vet inte om jag ska tordas göra den.
Ja är det någon som har några råd, tips eller kan dela med sig av vad ni själva tyckt så tar jag tacksamt emot det. 

Varfor inte anvanda fiberhuskbrod? Bred ut till bottnar istallet for att gora ett brod. Forsok detta … det har raddat mig :0)
4 agg
7 msk fiberhusk
50 gr smalt smor
3 tsk bakpulver
brodkryddor efter smak
Smalt smoret i micron (c:a 20 sek); vispa aggen med en nypa salt och hall i smoret i en smal strale medan du vispar sa aggen inte kokar.
Blanda i fiberhusk och kryddor - vispa INTE - och lat sta 5 - 10 min.
Bred ut smeten till den storlek du vill ha pa baksidan av en tallrik och in micron, borja med 1,5 min, och se'n lagg till tills brodet ar fardigt.
Tack för tipset. Har dock redan gjort bottnarna (eller håller rättare sagt på med det nu…snart klara). Vill inte stressa imorgon. Det blev Airams bottnar iallafall. Får hoppas de smakar ok.

Dom blir nog jättegoda.
Till andra som är i samma tankar så kan jag tipsa om att dessa "scones" är sjukt goda både som dom är och som botten i just smörgåstårta… bara att platta ut över en hel plåt, så att säga.
OBS!! Ta bort kruska kli. det blir lika bra utan!