Fett kontra muskler
Hej!
Har en fråga till er som gillar styrketräning. det sägs ju att muskler väger mer än fett, men hur blir det när man äter denna kost? vad händer med musklerna & vågen om/när man går ner?
Om jag har "mer" muskler som väger än fett kan det ha betydelse för hur min kropp tar upp näringen, eller avger sig fett?
Jag väger mycket idag, men har också gått upp 10 kg i muskler under ett par år innan det "ballade ur" med graviditeter & hemmamys.
andelen fett i min kropp är svårt att bestämma känenr jag, jag ser inte ut att väga så mycket som jag gör om ni förstår vad jag menar.
Vad blev egentligen frågan? hmm, är det nån som förstår?

LCHF är det enda fungerande sättet att samtidigt kunna gå ner i vikt och kunna behålla sin muskelmassa.
När man bantar med vv och tallriksmetoderna är 1/3 av det man går ner offrad muskelmassa..
Jo, muskler väger mycket mer än fett, men ser fantastiskt mycket bättre ut på kroppen
Har man rejält med muskler löper man betydligt mindre risk att bli fet eftersom musklerna dessutom förbränner effektivt
Jag tycker att vågen är ett ganska dåligt redskap för att kolla i vilket skick man är..
Det är mycket bättre att se sig själv i spegeln och studera kroppsproportioner och hållning
Ska man mäta nåt är det midjemåttet och möjligen att klämma lite på "kärlekshandtagen" i midjan.
Det säger mer om det väsentliga..fettprocenten!!
Du är så klok dufva!!!
Numer pensionär i Nynäshamn

Mycket klok!