Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2588 ggr
catlin
0

Om LCHF på radion

Mamma ringde för en stund sen och sa:

"De pratar om din mat på radion! De säger precis det du predikat om, att det är kolhydraterna som är farliga och att om man ska gå ner i vikt ska man äta mycket fett!"

Hon var lite exalterad eftersom hon varit mycket skeptisk till mina idéer och föreläsningar. ;-) Nu fick hon bekräftelse på att det kanske inte är alldeles tokigt ändå.

Hon visste inte vem som sagt vad, men någon annan kanske hörde?

Radio Göteborg, tydligen.

Ser man på! Det rör sig.

Matblogg: Chakulas LCHF

*stay calm - be brave - wait for the signs*

Pasi
0

Hehe, är det inte lustigt….sägs det i radio eller en kvälltidning, ja, då måste det ju vara sant!!!! *ASG*

DaMum
0

Catlin, jag känner igen det där…

Min mamma - 80 år - är likadan. Visserligen tog hon glatt till sig det här med mer fett o s v, men det var ändå en slags inre spärr hos henne. Tills jag visade henne artikeln om Annika Dahlqvist i Året Rung och även en del andra artiklar i media kring detta. Då först kunde hon ta det seriöst.

Glädjande nog har min mamma, som var lite "smågaggig" förut, bivit otroligt pigg och vital. Hon har inte gjort så stora förändringar, men hon har dragit ner rejält på pasta/ris/potatis och äter numer mängder av smör och grädde.

Ränner som en skottspole hela dagarna och ska skaffa tandinplantat nu så hon blir "snygg" till sommaren…

catlin
0

DaMum - jag önskar min mamma var mer som din. Tandimplantat har hon, men där slutar likheterna. ;-)

lillajag
0
Gumman
0

Jag hörde med ett öra på Radio Göteborg idag! Dom har pratat väldigt mycket LCHF den senaste tidenSkrattande.

KUL!

lizziett
0

Vilka program. Så positivt!

catlin
0

Här är en länk till Göteborgsprogrammet. Välj 11.00-11.30. Frank Nilsson intervjuas, ca 06.50 min in i passet, efter nyheterna.

Lillajag, tack för länkarna. (Det är Annika D och Skaldeman i ena programmet, Litsfeldt i andra).

Anterrabae
0

Ska lyssna nu.. *ler*

Min mamma håller på att omvända sig. Pappa insåg "sanningen" och sen hade mamma inte så mycket att sätta emot. Hon blev medlem här idag *ler stort*

Hon behöver massor med peppning. fettskrämd var ordet, men hon har varit otroligt duktig redan.. *jag är en stolt dotter*

Min mamma: [Libbe](javascript:void top.ShowProfile('Libbe') "javascript:void top.ShowProfile('Libbe')")

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Pasi
0

Anterrabae - Vad trevligt!Glad
Jag önskar att jag kunde få mina föräldrar omvända!Skrikandes

Anterrabae
0

Pasi: Ja visst är det. Jag är Jätteglad… Vet att dom kommer att må såååå mycket bättre. Jag och massor med mig gör ju det.

//Ida

DaMum
0

Gråter

Jag kan inte lyssna på radion i min dator…

Den här gamla häcken pallar snart ingenting. Kan inte se filmsnuttar eller web-tv alls.

Jag vill OCKSÅ höra de där radioinslagen…

Anterrabae
0

DaMum: vi har laddat ner dom.. ska jag maila över dem till dig?

Det är ju mindre jobbigt för datorn att hantera något som är nersparat..

//Ida

DaMum
0

Tack Anterrabae, men tyvärr funkar inte det heller. Jag har testat flera gånger, och datorn somnar snällt… och jag måste starta om, och då börjar den scanna diskerna och jag får vänta c:a 20 minuter innan jag får igång den.

Men tack i alla fall!

Kram!