Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 8293 ggr
marhulken
2010-11-04 23:03
0

Te?

Spelar det någon roll vilket te man dricker,rött/grönt/svart? Innehåller te kolh? Hur är det med kaffe? Eller är det bara att dricka på? Glad

Wildrat
2010-11-04 23:49
1

Lite kolhydrater innehåller det men dricker man utan mjölk eller grädde så är det försumbart, både te och kaffe. Vilken sorts te man dricker spelar ingen roll.

Zepp
2010-11-04 23:51
0

De betraktar jag som färgat vatten, i kolhydratsamanhang.

Finns väl några studier som visar att det kan påverka någon pseudovariabel, men det varierar.

Någon visar att det det kan öka insulinet någon mätbar del, andra att diabetiker får bättre blodsockerkontroll.

Tror det är som med allt annat, det mesta påverkar oss på något sätt.

Frågan är hur rent vatten hade utfallit vid sagda studier?

Finns ju något som kallas för sunt förnuft oxå, allt in absurdum är mest dumt men i lagoma mängder spelar det säkert ingen roll, kanske den största effekten en högre livskvalitet?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Pussgurkan
2010-11-05 08:10
0

Det senaste jag hörde är att det bästa är att dricka rött the - det var något med teninet - dessutom blir det the't inte beskt om det skulle dra förlänge.

Svart the är det sämsta och grönt the hamnar där imellan.

Jag dricker mycket rött the som jag köper i lösvikt. Tycker om att få i mig något varmt och kaffe försöker jag dricka i små mängder pga flickorna.

squeezetoy
2010-11-05 12:08
0

Rött thé är ju inte ett "thé". Det är inte gjort på tebuskens blad utan på rooibos busken istället. Innehåller mest antioxidanter. Sen kommer grönt thé och sist svart.

Efter som det röda inte är vanligt thé så innehåller det inget tein, kan ju vara trevligt att veta om man tycker det är svårt att dricka vanligt thé på kvällen. Vet inte hur det är med den vätskedrivande effekten, vanligt thé är ju det.

Drick det du gillar skulle jag vilja säga. Jag dricker det jag känner för, just nu mkt rött. Men såhär i hösttider är en riktigt god kopp Earl Grey inte att förakta.