Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 10064 ggr
Sara71
0

Vinst hos ICA

Här om veckan var min man på ICA Maxi och handlade. Det kom ett jättelångt kvitto och han trodde det var fel på maskinen. Men kassörskan upplyste honom om att han hade vunnit! Han frågade vad han vunnit och det var 1½ liter läsk och 1 kg potatis. Min man sa "nej tack, vi äter inget av det" och kassörskan såg förvånad ut;)

Igår var jag och handlade och även jag vann….spännande….jag hade vunnit 2 kg ris! Hahaha! Jag vill hellre vinna grädde, smör, kött, fisk, ägg! Finns det inget annat än kolhydratvinster i ICAs lotteri?

Wildrat
0

Högsta vinsten är väl en bil och de andra vinsterna måste ju då vara billiga så de har råd med den :)

Är ganska glad att jag inte vunnit nåt om priserna är så dåliga…

[Stella69]
0

De väljer givetvis det billigaste som vinst, läsken och potatisen kostar ca 10 kr i inköp. Högt räknat!

Skulle vara roligt och se om de byter ut vinsten om man säger att man äter lchf. Till en klick smör, kanske :)

Grattis till vinsten iaf..

[ErikSvensson]
0

Varor dom inte kan sälja måste lottas ut. Vänta bara, snart vinner du en årsförbrukning av margarin!

Adur
0

Jag vann Icas egen pasta… Glad

Sammet1
0

Jag har en vinst på 900 g vaniljglass sedan flera veckor tillbaka. Jag har erbjudit den till sambon som inte äter LCHF, men han glömmer att hämta ut den…

**Surface of Velvet
**Core of Steel

alma98
0

wow så det går alltså att vinna! jag har trott att det där är en bluff, har inte hört talas om att nån har vunnit.

Hmmm visst var det resor man kunde vinna? vore härligt just nu Glad

Adur
0

Jodå, visst vinner folk. Killen framför mig i kön häromdagen vann en förpackning krossade tomater. Och samtidigt började någon sorts varningslampor i taket blinka, med ordet VINST. Helt surrealistiskt.

När jag vann blinkade det också och lyste, men då fattade jag inte ens att det handlade om mig, haha!

yvonnel
0

Gud vad kul! Jag handlar väldigt sällan på ICA numera så det har jag inte sett men på Willy´s fick jag en burk pepparkakor i närheten av förra julen så det trodde jag hade med just julen att göra. Den burken gav jag till jobbarkompisarna men så kul sätt att demonstrera på.

OneManArmy
0

Aha!

Så det var DET som allt blinkande på ica senast var.

Rätt pinsamt att hela affären börjar tjuta som ett brandlarm av att man vinner ett paket krossade tomater :P

starhawk
0

Jag skulle tagit potatisen, äter man den rå så blir det inga kolhydrater, fungerar som godis

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

parsley
0

Glad

Rolig läsning för en som sällan handlar på ICA.

LenaKa
0

Jag vann 500g frysta räkor! :)

Mervi
0

Grattis! till räkorna.

starhawk
0

Var på ICA alldeles nyss det fanns inget som tydde på nåt lotteri där inte, om man inte räknar en PRAO i kassan då, fast hon hade en lärare hängande över axeln så hon kunde inte göra några misstag som gagnade mig

ghiaIT
0

Jag vann en smaksatt Creme Fraiche men det verkar bara finnas light varianter på min ICA.

vinteralvan
0

Jag vann en burk pastasås.

Pussgurkan
0

Jag vann hallonkex … och som "väl var" så vann jag dem dagarna INNAN jag började med lchf Flört Gissa vad som hände med dem *haha*

Aliki
0

Blev nyfiken, tvungen att kolla ICA.se

154 lotter hittills ingen vinst….Kanske lika bra, jag vill inte ha potatis, jag vill ha pengar….många!!!

Aniara4
0

En bekant råkade också ut för att det började blinka och greja. En bil? En resa? Nä… en burk fruktcocktail! Obestämd

#14 Man får lotter på kvittot om man köper ICA:s egna varor.

Zepp
0

Ooh.. får skynda mig till min ICAbutik, men med min tur i spel vinner jag nog en ask Becel.Foten i munnen

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Endtyme
0

Jag har vunnit ett ynkligt litet 2,5 dl-paket grädde! Men i ljuset av övriga vinster som redovisats här så framstår det ju nästan som en högvinst. Flört Undantaget de där räkorna #12, de hade jag bra gärna velat ha…

nicesandra
0

Jag ger bort mina vinster :) än så länge, ett paket digestive och en en cream cheese. kassörskan suckade högt når hon såg att jag vunnit, hon var trött på tjutandet, kan jag förstå!

karinafp
0

Haha, då är vinstrisken - eller chansen - minimal eftersom jag aldrig köper ICAs egna varor. Flört

Wildrat
0

Jag köper en del Icas varor men har aldrig vunnit nånting…

annizan
0

Måste man ha ICA-kort för att få vinsten?

Jag och min man var och handlade och det började blinka och tjuta för fullt, men kassörskan ignorerade det totalt så vi fattade ju ingenting, trodde att det bara blivit något fel..

Kollade inte så noga på kvittot heller och min man kastade det strax efteråt. Nåja, verkar ju ändå inte vara några höjdarvinster!

Sammet1
0

#25: Vinsten dyker upp på nästa kvitto också, så länge ni inte har hämtat ut den, så om det var ni som vann så kommer ni se det nästa gång.

Jag tror inte att du behöver ha kort. Man får lotter för alla Icas egna varor. Vissa utvalda varor ger dubbla lotter, och om man betalar med Ica-kort dubblas lotterna en gång till, om jag förstått saken rätt.

**Surface of Velvet
**Core of Steel

Zepp
0

SkrattandeTungan ute ICA har eget smör!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

yvonnel
0

Undras från vilket EU - land det kommer.OskyldigFörvånad

starhawk
0

#28: Det kommer från EU-landet Sverige!

Wildrat
0

#28 Icas eget smör och deras bregottvariant tillverkas av Milko.

fenixthebasketcase
0

ni är så jäkla gulliga i den här tråden.. :) "med min vanliga tur vinner jag ett paket becel".. haha! x)

Har inte varit inloggade här på en halv evighet. Jag har saknar lchf-människor!

Miyu
0

Jag vann en årsförbrukning av flingor.. haha :D

maxiq
0

Då blir det billigt för ICA! Flört

yvonnel
0

#29 #30

Så bra, då kan jag köpa ICA`S egna svenska smör tillverkat utan inblandning av mjölkråvara från annat land.

Konstigt, allt annat som tillverkas av de stora kedjorna har vandrat runt lite överallt, både som råvara och i olika tillverkningssteg.

När det gäller övriga mjölkprodukter så har det varit uppe till diskussion flera ggr. på olika trådar.

Läste i GP om blåbär som vi importerar i stora mängder från olika länder och ändå exporterar vi de svenska till Japan (plockade av thailändare, vietnameser) som gör något potenshöjande av dem och sedan importerar vi dem tillbaka. Detta var ändå bara blåbär som är en ytterst liten del av det stora omfattande handelsutbytet.