Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 1377 ggr
susanne.s
0

Livsmedelsverket igen!

Jag bara undrar om vi inte skulle protestera lite mot detta verk eller helt enkelt lägga ner eländet. I går så såg jag på TV att man från Green peace hade fått forskare att kontrollera hur råttor påverkas av genmanipulerad majs. Råttorna blev sjuka eller åtminstone fick dom förändringar i lever och njurar. När livsmedelsverket uttalade sig om detta så skulle dom inte avråda från att äta denna skitmajs utan påstod att detta som kommit fram nu var detsamma som framkommit tidigare!!! Då blev jag rädd! Alltså vet vår kära myndighet av att man får förändringar i kroppen av skiten men ändå så går man lugnt ut och säger att folk kan äta detta utan fara. Hur mycket mer äter vi som vi mår dåligt av undrar jag?

Frolomp
0

Inte så konstigt när man vet att SLV lyder under Jordbruksdepartementet. Man genmanipulerar väl majsen för att den ska bli lättare att odla/transportera/lagra!?!?

SLV borde nog struktureras om och läggas under en myndighet som främst ser till medborgarnas intressen och hälsa!!

Bara mina 5 cent!

Gunnilla
0

Tur att vi inte äter majs.

Tilda-T
0

Jag tänker osökt på alla små barn som ofta börjar med majspure som smakportion.

Hur vet man om majsen är genmanipulerad?

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

magma
0

Läste lite om detta i den där tidningen som medföljer kontoutdraget man får varje månad om man har ICA-kort. Heter den "Buffé", tro? Där stod en kort notis, att de inte ansåg sig kunna bevisa att förändringarna som hade uppstått efter att råttorna getts genmodifierad majs berodde på majsen… 14 av 14 råttor hade fått dessa sjukliga förändringar, dvs 100%! Vad krävs egentligen, kan man undra…

Majros
0

På TV sade de att majsen blir giftig för att man "planterade" in bekämpningsmedel mot skadeinsekter.Om jag fattade rätt.

Mervi
0

Lägg ner SLV, de gör mer skada än nytta. De ger kostråd till friska och normalviktiga och säger att sjukvården skall ta hand om överviktiga och feta. Sjukvården kommer att gå på knäna om folk följer SLV kost-råd, fler blir  feta….Skrikandes