Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-ägg-ost-grönt-sidorätter-veg
Läst 7533 ggr
Taba2010
0

Kaffe-shake

Hej!

Någon som har ett gott recept på ägglatte som man inte har som tillsats till kaffet (istället för grädde), men som man mixar tillsammans med kaffe? Vet att jag har sett detta någonstans på nätet, men finner det inte igen…

Tack!

isalu507
0

Två ägg, en stor klick kokosfett (eller osaltat smör), ca 1,5-2 dl kokande vatten + så mycket kaffe du vill ha. Mixa i en blender eller med mixerstav ett tag, kanske en minut. Supergod latte som dessutom mättar som en måltid :)

Brukar köra det som lunch om jag har bråttom eller inte orkar ibland.

[Pennylane1]
0

jag kör ibland helt och hållet med färdigkokt kaffe, bara mixar det med två ägg och en stor klick smör.

Chinilla
0

Jag kör alltid äggmjölk/äggkaffe av 1 ägg, 2-3 tsk pulverkaffe (beroende på muggstorlek) , kokande vatten, kokosfett, kanel eller annan smaksättning (inget måste) och lite sötnmedel (inget måste heller förstås). Blir lite som cappucino ungefär.

Nu gör jag detta av pulverkaffe men går förstås att ta vanligt kaffe, istället för snabbpulver och kokande vatten.

[Pennylane1]
0

(ja så gör jag med för det mesta, fast med smör då, men det blir godare med nybryggt kaffe)

kvantprick
0

Jag gör äggmjölk på 2 ägg & 35 g kokosfett + 1,5 dl kaffe istället för 1,5 dl vatten, tycker att äggmjölk på bara vatten smakar lite jolmigt men med kaffe är det en toppenkaffedrink :) Har gärna i en tsk kakao och en tsk sukrin också.

elina88
0

Jag gör min på 2 äggulor, 25 gram smör, sen mixar jag det med 1,5 dl nybryggt kaffe tills det blivit ett skum. Sen slår jag på resten av kaffet och lyxar till det med lite sukrin, kanel och kardemumma. Mums!

kaisakavat
0

#3 Pulverkaffe i äggmjölken - det måste jag prova. Har en burk pulverkaffe ståendes som ingen bryr sig om..  Glad