Stevia fettar mer
For er som funderar om Stevia ar bra sotningsmedel for att det ar 'naturligt' … forskning med uppfettning (ar detta svenska?) av hons visar att Stevia och Steviaprodukter ger mer magfetma

Jo, kycklingarna som fick stevia blev uppenbarligare hungrigare än sina kompisar och fick efter ett tag mer bukfett.
Så är det nog med alla sötningsmedel såväl kemiska som naturliga.
Den söta smaken triggar en till högre kaloriintag
Det ligger nog i generna att lägga på sig lager när det finns nåt sött att äta.
Hmmm, inte bra, jag har lite väl mycket mage, trots bra vikt, och jag använder stevia i sillinläggning. Jag äter några bitar sill varje dag. Det blir ca en tesked flytande stevia per vecka. Fast jag dricker ju inte lagen förståss. Hmm, gillar min inlagda sill som är lagom söt, dvs bara lite.
stod det nåt om hur mycket stevia de fick? Han bara skumma… kan ju ha viss betydelse också? Man tar ju minimalt…

De bytte ut 2% av den antibiotika/enzymfria maten med antingen malda stevia blad eller 130 ppm (parts per million) utav Stevia koncentrat. Detta galler tuppar … vad heter de efter kastrering? … undrar varfor inga hons anvandes?
"Male Cobb broiler chicks were fed a basal broiler diet without antibiotic but with performance enhancing enzyme mix (positive control), a basal diet without antibiotic and enzymes (negative control), or diets in which 2% of the negative control diet was replaced with either dried ground stevia leaves or 130 ppm pure stevioside during 2 week starter and 2 week grower periods. Body weight gains, feed conversion, abdominal fat deposition, plasma hormone and metabolites and caecal short chain fatty acids (SCFA) were measured in the broilers at 2 and 4 weeks of age. There was no significant effect of the treatments on feed intake during the starter period but birds fed diet supplemented with stevia leaves and stevioside consumed more feed (p < 0.05) than those fed the positive control diet during the grower period. Weight gain by birds fed the positive control and stevioside diets was higher (p < 0.05) than those fed other diets only during the starter period. Feed/gain ratio of birds fed the positive control and stevioside diets was superior (p < 0.05) to others."
Hela rapporten finns att läsa bl.a. här: http://www.unilorin.edu.ng/publications/stevia.pdf
jaha 2% av maten? Det är ju ganska mycket… Tror ingen kan komma upp i de mängderna precis!
kapun heter väl förresten kastrerade tuppar?

Javisst … capon pa franska. Har ser man nastan aldrig den benamningen.