Milkshake eller smothie?
Hej!
Ska ha fest nu till helgen och skulle vilja ha tips på milkshakes eller smothies man kan göra som följer LCHF! Helst något med kaffe om så är möjligt - annars frukt eller bär.
Tack på förhand
/E
Varför ska du DRICKA maten bara för att du har fest? Är det inte bättre att äta den? Milkshake, smoothie, frukt, bär… kolhydrater, kolhydrater, kolhydrater! Möjligen skulle du kunna göra äggmjölk med kaffesmak…
Jag gillar milkshakes :C
Och tänkte att det kanske fanns något smart[are] alternativt än att köra vanligt - finns ju dte till allt annat liksom!
F.ö dissas äggmjölkidén direkt,
Äggmjölk är det äckligaste jag någonsin druckit, försökt mig på att ett par gånger :P
Frysta hallon (eller andra bär), turkisk youghurt och grädde direkt i mixern. Blir supergott.
Jag äter min med sked, för den blir rätt tjock, men man kan säkert lägga till lite gammaldags mjölk eller tina hallonen lite innan man mixar så blir den drickbar.
**Surface of Velvet
**Core of Steel

Jag gör som #3 har ibland i lite vatten eller hoppar över yoghurten, för att få det rinnigare, använder även lite proteinpulver med vaniljsmak ibland, blir "matigare" och lite sötare. (om man klarar lite sött/sötningsmedel).
Har även haft i starkt kallt kaffe ett par ggr och hoppat över hallonen, blir riktigt gott :)
#3 och #4, tack!
Hur mycket ska man ha av varje [för en]? (:

Har inte en aning :P höftar lite blir nog olika varje ggr en dl bär 1 grädde en yoghurt kanske
Det är ingen exakt vetenskap, hur mycket av varje man tar beror lite på hur mycket kollisar man anser sig kunna "offra"… mer grädde och vatten och mindre bär och yoghurt om man vill "snåla". Proteinpulvret tar jag tills det blir god smak :)
Anna J.D. Jacobsson har smoothie-recept i sin kokbok som låter goda, jag har tänkt prova men inte gjort det. Tror att det är en halv dl vispgrädde per person + smaksättning (lite bär eller frukt i de recepten), mixas, och sen häller man på mineralvatten.
Vi brukar göra med grädde, bär och/ eller frukt och mjölk, men det är mest till barnen…