light läsk?
Hur dåligt är det att dricka lightläsk? Om man bortser från att aspartam inte är bra för kroppen utan bara ser det utifrån lchf och viktnedgång? Kan man unna sej det ibland? Det står ändå 0 kolh på innehållsförteckningen. Är ny på det här och skulle vara tacksam för svar.
Beror väl på hur pass känslig du är för socker.
Jag själv skulle inte klara av det då mitt sötsug är hemskt stark, skulle antagligen bara vilja ha mera och i mängder låter dte inte bra. Alt så skulle jag bli svagare för att köpa ''äkta vara''
Vet helt ärligt inte säkert, utan tror du får bättre svar av andra mera erfarna, men detta var MINA tankar (:
Lycka till.
Jag har druckit cola light under hela min viktnedgång. Vet inte om jag gått ned fortare utan, jag har likväl iaf nått under min målvikt.
Däremot har jag förstört emaljen genom att dricka cola light. :( Har nyligen slutat med det för en andra gång, men det har inget med sötsug eller vikt att göra utan att det faktiskt inte är speciellt nyttigt.
Jag skulle tro att du utan några större problem för vikten kan dricka lightläsk då och då. Men märker du att du överäter eller får sockersug så kan det ju vara idé att låta bli. :)

Jag har druckit light lask (Diet coke, Diet Pepsi och avarter tc..,) i manga ar. Nu ater jag inte lowcarb for vikten men for halsa och tvartom sa har min tandhygien blivit mycket battre se'n jag borjade ata lowcarb. Inga hal se'n manga ar tillbaka … jag anvander bara sotningsmedel (erythritol - sukrin - Splenda - Stevia) och ater valdigt sallan nagon frukt.
jag har inga problem med hål i tänderna utan att emaljen fräts bort utav syran i cola light.