Trött av vitamintillskott?
Började m D-vitamin för några veckor sedan. La även till en multivitamin då jag ätit lite ensidigt.
Till min förvåning blev jag så fruktansvärt trött! Höll på och somna i bilen varje morgon trots en hel natts god sömn. Fick gå och lägga mig både på jobbet och hemma på em - med andra ord löjligt utmattad. Såg till att komma ut mitt på dan för att få ljus och motion, drog ner på kaffet, åt mer mat och mer varierat osv - inget hjälpte
Började googla för att se om någon annan upplevt samma sak ( vitamins make me tired) och hittade mängder med andra som också blev trötta av vitamintillskott. Så jag testade att sluta och blev pigg!!!!!!! Blev inte lite piggare utan riktigt pigg o energisk - orkar både motionera, städa, tänka osv
En förklaring som jag läste vara att levern får så tufft med att bryta ner koncentrerade vitaminer att det ger rejäl trötthet.
Någon som upplevt samma sak el har teorier?

Tror inte det är D-vitaminet som ställer till det i allafall.
Jag och ungarna tar högos-piller (50000ie) och någon trötthet kommer inte i anslutning till det..
Vad som finns i din multivitamin vete katten förstås
Vad var det för märke på den?
Det kan vara B-vitaminerna i multivitaminen. Jag upptäckte att jag blev trött och fick sömnstörningar när jag tog B-vitamintillskott.
#1 Nej D-vitamin borde ju ha motsatt effekt, särskilt nu när mörkret kryper på. Avstår dock från alla tillskott ett tag till och provar med D-vitamin igen om några veckor.
2# Aha - då kanske det är de som är boven.