Göteborgsträff 3 oktober
Jag har försökt få igång en tråd om detta eventuella mötestillfälle i Göteborg. Tyvärr har jag inte tillräcklig kunskap i datahantering för att det ska fungera friktionsfritt.
_Jag tänkte från början att ha en dag med typ "öppet hus",men så visade det sig att några var beredda att åka ganska långt för att vara med. _Det föreslogs att man skulle ha med sovsäck och det har jag kollat- det går bra om man vill ligga på golvet, för några, det är ju inte jättestort.
Om det gick på ett enkelt sätt att anmäla intresse så strukturen blir "glasklar" för denna möjlighet att träffas under trevliga otvugna former där vi kan hjälpa varandra genom att dela varandras berättelser och bra eller dåliga erfarenheter.
Jag har klippt in lite från förra tråden som jag försökte få igång.
Hallå allihop!
Nu har jag spikat datum. 3 okt. men vi får komma in kvällen före om vi vill. Nattmangling?
HÖR AV ER I GOD TID SÅ JAG KAN FIXA OM DET BEHÖVER HANDLAS!
Om kära Effie går med på det så vill jag gärna härmed utse henne till sekreterare för denna happening - i såfall ska hon sköta anmälningarna - detta för att jag tror henne om att klara datahanteringen bättre än jag - men också för att ; ju fler kockar desto bättre soppa, eller hur man nu ska uttrycka sig när man önskar aktivt deltagande/samarbete.
Hoppas ni har många ideér.
Det finns Formule 1 hotell som ligger ganska nära och i rätt vädersträck med lokalbuss i anslutning. Där kan man sova 4 pers. i ett rum för 390kr.
Min mailadress: yvonne.lofquist@blixtmail.se
Hej alla!
Jag har kollat angående förslaget att ha med sovsäck - det möter inget formellt hinder - men det beror ju klart på hur många som kommer totalt och brist på bekvämlighet. Men det finns ju ett kallt hav nära ( istället för dusch, ha, ha).
Men allvarligt talat, "NATTMANGLING" är en reell möjlighet.
OBS! Den 10 September är sista anmälningsdagen!
Detta för att ev. avanmälan för lokalen måste ske 3 veckor före.
Jag kan tänka mig att göra inköp och i förväg laga mat om jag får hjälp av någon som har tid/lust.
Vi kan ha ett "Happening" från lördag kväll för några och sen kan vi ju ordna gående bord och dropp in under söndagen.
Det finns möjligheter.
MVH
Yvonne
Bra med ny tråd, Yvonne - men då borde vi be någon Medarbetare att nåla fast den här tråden i stället för den gamla.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Jag använde fel uttryck spika ist. för NÅLA.
Yvonnel,
Du har verkligen lagt ner en massa kraft och tid på att fixa till dessa två trådar. Tänk att det hela handlade om ett par bokstäver.
Men nu har vi alla lärt oss att det heter NÅLA.
Bra jobbat.
Jag jobbar fram till 24.00 på lördag kväll, ev tar jag mig direkt ut till ????
Det har missats att skriva vart vi skall vara (eller är jag blind?)
Jag skall försöka få ledigt på söndag (lyckas jag inte så kan jag vara med till 12.00). Erbjuder jag mig att jobba fredag kväll/natt så tror jag att det löser sig.
Jag ser fram emot denna träff!
/Ullabritt
Förlåt om jag missat något - jag har varit bortrest.
Numer pensionär i Nynäshamn
Äntligen har det lossnat!!! Tack Margareta!
Jag med, det ska nog ordna sig nu.
Vi försöker ta reda på genom visat intresse här på sajten hur folk vill ha det.
Men försök gärna att bli ledig för du behövs liksom alla som kan slita sig från allt det vanliga och koppla av i trevligt "tjejskap".
Träffpunkten heter Skintebo Gille och ligger vid randen av havet sydväst Göteborg, postadressen är Billdal. Buss 80 eller 58.
Jag har bokat söndagen den 3:e och normalt gäller då från kl. 12.00 men dagen - före bokningen kommer inte att vara där på lördagskvällen och därför fick vi extra tillgång natten före. Då tänkte jag att det går kanske att göra något extra speciellt av detta erbjudande.
Så kom med ideér och förslag, allt sånt är välkommet, ensam kan man mindre än om man är flera tillsammans som samarbetar.
MVH
Yvonne
Yvonne,
Läste i en annan tråd där du efterlyste gårdförsäljning. En intressant punkt att diskutera på träffen.
Är det bara du och Effie som är med i "planeringsteamet"? Jag kan tänka mig att vara med på ett hörn.
För min del tycker jag att det hade varit roligt om vi lagar mat tillsammans.
Ett roligt sätt är att var och en tar med sig ingredienser som slås samman och vi lagar efter det. På så sätt kan vi lära oss att komponera "nya" rätter.
Samtidigt som vi får vara kreativa i köket. Det kan bli den ena tokiga rätten efter den andra, men det kan också bli dunderlyckat.
Lite av mina idéer, finns säkert fler, både tokiga och väluttänkta.
Du är så välkommen så. Och din idé om matlagning är jättekul.
Kan bli precis så där härligt rörigt och skrattigt som gör att man får ett bra minne att gärna komma ihåg.
Yvonne
#9,10 Ska vi ha en liten planeringsträff där vi kan samla ihop lite vilda (och några mindre vilda, kanske?) idéer?
Det är där jag har problem, jobbar nämligen kvällar. Ni andra jobbar säkert normal arbetstid. Men här kommer mina lediga dagar/kvällar fram till träffen.
31/8 (efter 19.00), 5/9, 6/9, 21/9, 27/9
Annars kan jag vilken förmiddag som helst.
Hej!
Vilket trevligt initiativ! Jag vill gärna komma. Kan även vara med på förberedelserna om det behövs.
#12 Ja, jag jobbar kontorstid, typ 8-17, med flex. På söndagkvällar sjunger jag i kör. Och nu på lördag, mitt på dagen, tänkte jag klippa mig; det behövs. Annars går det bra i princip när som helst; inget särskilt inplanerat.
Hej!
Vill ni att vi träffas nånstans på stan eller hemma hos mig om ni inte tycker det blir för längt bort en vanlig kväll så kunde det kanske gå bra.
Annars får vi samsas om något bra geografiskt för de flesta. Jag är inte ofta upptagen på kvällar utom en torsdag i mitten/slutet på månaden.
Eftersom jag numera är pensionär så kan jag ta igen mig när jag vill, så ni som är aktiva i arbetslivet får bestämma takten.
För min del så spelar det inte så stor roll var vi ses. Jag kan endast på kvällar de datum jag skrev i #12. Förmiddagar kan jag varje dag (i stort sett fram till 12.00)
Bestäm ni!
Ja, någon får föreslå en tid. Jag har talat om vilka tider jag kan, och om det inte är alltför krångligt att åka buss dit, så kan vi ta hemma hos dig, Yvonne.
Jag tycker inte på en förmiddag om någon har en absolut tid att passa, måste ju räkna restid också.
Tisdag den 31/8 går bra för min del, även den 5/8 om ni vill en hel eftermiddag.
Kanske borde vi träffas fler ggr., om vi ska utgöra en "kärntrupp" sä behöver vi nog bekanta oss med varandra.
Jag bjuder självklart på kaffe ev, kanske soppa av någon sort, säg gärna till vad ni har behov/önskemål om. Särskilt om ni kommer direkt från jobbet.
Buss 80 går genom stan och hit (på ca 20 min från Linnèplatsen). Hållplats SKINTEBO sedan är det ca 5 min. promenad hem till mig.
Allra bäst är om ni mailar mig direkt om ni vill komma,och vilken dag, går bra att ringa också 0733-530803. yvonne.lofquist@blixtmail.se
När vi väl har etablerat oss i typ arbetsgrupp så får vi fixa en telefonlista eller nåt så vi snabbt kan ha kontakt med varandra.
MVH
Yvonne
planeringsmötet blir på söndag den 5 september på eftermiddagen ca 13-14 tiden då på dagtid kan alla som vill vara med ta en titt på lokalen även om vi kanske inte kan komma in, men få en bättre uppfattning "about the surroundings".
Hittills är Effie och Ulla-Britt anmälda som arbetsgrupp
Hoppas fler har tid.
MVH Yvonne
( the wild and crasy, outgoing lady)
= min dotters bedömning som jag fick höra idag.
KUL!
#13 Pixie-tot
#16 Söderen
#17 Effie
Hoppas ni alla kan komma på söndag em vid ca 13-14-tiden så vi får träffas och tjöta lite - kanske få ihop något bra till den 3 oktober.
Ps. Om fler vill vara med så är ni välkomna, se ovan för vägbeskivning. Ds.
Vad kom ni fram till?
Helena Hesselmark
Vi har tagit fram ett program för dagen, håller på för fullt med den sista finjusteringen på det. Så fort vi är helt nöjda så kommer det.
Den som väntar på något gott………kommer säkerligen att bli nöjd på denna träff.
Ha lite tålamod till bara.
/Ullabritt
Den tredje oktober blir det alltså en träff i Skintebo. En alldeles ljuvlig lokal: en liten stuga, med utsikt över havet. Vi håller precis på och beställer vackert väder, så vi kan sitta på den stora uteplatsen.
Men även inomhus finns det plats för många, så vi kommer att ha trevligt ändå..
Dagens program blir följande:
Vi samlas vid 10-tiden med lite mingel med tapas (=tidig lunch).
Kl 11.00 sprider vi ut oss i smågrupper och diskuterar något ämne som intresserar oss.
Förslag: Olika problem, som candida, IBS, fibromyalgi, sköldkörtel, vårdkontakter. Eller trevliga saker som nya spännande livsmedel, och positiva erfarenheter som hälsovinster.
Kl 12.30 samlas vi och får höra en kort rapport om vad alla pratat om.
Kl 13.00 kanske ett föredrag
Kl 14.00 Walk and talk; ett gående möte längs stranden, där vi kan diskutera vidare på förmiddagens ämnen, eller välja något nytt
Kl 15.00 Samling igen och rapporter
Kl 15.30 börjar vi laga mat gemensamt. Det finns möjlighet att grilla ute. Var och en tar med något att grilla; vi ordnar lite tillbehör.
Sedan äter vi, och stannar kvar så länge vi har lust.
Kostnad för dagens aktivitet blir i runda slängar 100-135 kr (beroende på hur många vi blir)
Hej alla!
Jag hoppas att ni ser vårt program för dagen som en guide - att det finns utrymme för er alla som vill vara med att ha egna önskemål/idéer - som ni gärna får framföra här eller ta upp till diskussion på plats.
Det är ju meningen att vi ska umgås kring ämnet LCHF men också stötta och inspirera varandra.
Följande uppgifter finns tidigare i tråden, men för enkelhetens skull:
Buss 80 går genom stan och hit (på ca 20 min från Linnèplatsen). Hållplats SKINTEBO sedan är det ca 5 min. promenad till Gillet.
Är det någon som har gångsvårigheter så hämtar jag vid busshållplatsen.
Allra bäst är om ni mailar mig direkt om ni vill komma. yvonne.lofquist@blixtmail.se
VÄL MÖTT!
Bra jobbat tjejer!
Nu är i varje fall jag tillbaks i sverige med nyladdade batterier.
Skall bli jättekul att vara med på denna träff. Efter en vecka i turkiet så behöver jag komma i rätt spår igen.
Hej #26
Kul att du genast hör av dig till oss, du har tydligen snubblat över goda kolisar, på främmande mark är det nog väldigt lätt hänt men du är en stark tjej och fixar nog det utan större problem.
Welcome home
#26 Redan tillbaka? Jag tycker det bara är ett par dagar sedan du åkte. Hoppas du haft det kul. Fast vi ska ha det kul den tredje oktober också!
Kul att många kollar in på den här tråden.
Vi glömde bort att sätta anmälningsdatum.
Den 30 sept. är sista dagen, sedan måste vi ju räkna ut hur mycket
vi ska inhandla till våra Tapas och hinna förbereda lite smått och gott.
Ju fler vi blir, desto bättre, tänk på att vi behöver varandra.
Kram
Yvonne
Kom igen nu!
Passa på att anmäl dig, vi kommer att ha riktigt trevligt.
Alla de träffar jag har varit på hittills, har i vart fall varit det.
/Ullabritt
Jag funderar på om det upplevs som ett hinder att vi inte
inviterat några killar?
Inspirationen till detta evenemang var tjejträffen hos Helena i somras.
Det var så himla mysigt så jag tyckte att vi måste göra nåt i Göteborg.
Tänkte inte då på annat än att fortsätta trenden med tjejmöte.
Faktiskt tycker jag inte att killar ska uteslutas, här i Kif finns det ju dessutom flera killar som har både kunskap och intresse som de gärna delar med sig av och därför ser åtminstone jag gärna att killarna är välkomna.
Är det någon som har åsikter? Skriv till mig då.
Åsså hoppas jag genast på gensvar först1ås!
Kram på er!
Jag kan bara säga att de KiF-killar jag träffat har varit trevliga, så för mig är det ok. Bestämmer vi oss för detta, får vi be någon ändra rubriken, bara.
Margareta!
Hej, kan du vara så vänlig och ändra rubriken till GÖTEBORGSTRÄFF den 3 okt.
MVH
Yvonne
Det blir fler tillfällen att träffa Annika i höst här i västsverige. Kungälv den 18 oktober, Kungsbacka 19 oktober och Göteborg 20 oktober, se mer information om dessa föreläsningarna på min hemsida.
Solveig A. kiander
Skrivet av Solveig A. Kiander den 22 september, 2010 kl. 16:23 #

Lite kul bara så här på fredagseftermiddag.
Jag har försökt komma fram på Sajtvärd osv. men inte lyckats få kontakt med support. Så om manliga Kif - medlemmar önskar vara med på den 3 okt. så hör av er, ni är också välkomna.
----------------------------------------------------------------------------------------
Meddelande till support Margareta & co !
Att fixa till tråden Tjejträff i Göteborg den 3 okt.
Har bett om hjälp i tråden men det är väl mycket att göra med konferensen i Sthlm. så kanske ni inte har tid.
Vill gärna bjuda in killarna som liksom har varit uteslutna, dock mest pga det som står i tråden, brist på eftertanke.
MVH
Yvonne
Det är inte så många som har föranmält sig och eftersom det ändå är ganska många som kollar tråden varje dag så antar jag att det är något som behöver funderas på.
Fundering no 1 : Är det för tidigt på en söndag att börja kl 10.?
Fundering no 2 : Vill ni komma på någon sorts Drop in ?
Bas = Vi är ca 12 pers som drar igång det hela och börjar som planerat kl 10
Vi känner inte alla varandra men det ska vi råda bot på, vi ska ju äta Tapas/brunch tillsammans under trevliga former.
Kanske är vi klara att ta emot några fler från ca 12-13-tiden. Alla måste ju äta men får ta med själva, det kan ju bli kul att trängas i köket och grilla kan vi också även om det inte är sommarvärme ute.
Nu tycker jag att alla som tycker något om detta ska skriva ner sina tankar här på denna tråd så att alla får vara med i tankeutbyte.
Till min stora glädje kan jag meddela att vi idag har bildat en matlagningsgrupp i bästa LCHF - anda.
Strålande tjejer!
Ja, vi hade väldigt trevligt. Och jag är fortfarande mätt! 
Tack Effie!
Vilken härlig bild, trots höstrusk så kan kameran finna det som ögat behöver att vila i. Men förstås, det behövs en duktig kamerahållare också.
Stort TACK till dig Yvonne för att du organiserade den här träffen!!!
Det var verkligen roligt att sitta o prata med andra om LCHF. Synd bara att flera som anmält sig uteblev.
Jomenvisst hade vi det trevligt,
Alla de som inte var med missade mycket matnyttigt.
Och att vi skall träffas igen snart är ju bara riktigt kul, hoppas att jag kan närvara då.
Ja, visst var det bra för oss som var där. Ni vet det där med hjärterum och stjärterum, det senare hade vi lite för mycket av, men därför fick vi ju expanderande utrymme till utveckling av positiva tankegångar, och det är ju inte fy skam precis. Och Lizzi som var så påläst och generös med sina kunskaper, fina grejer.
OOOH, idag har jag börjat med Fakirkost, enbart för att jag fick så fint bemötande som fungerade som byggstenar av präktiga rara tjejer.
Och kraften att ta itu med större beslut.
Började dagen med en kopp starkt kaffe med 1 stor msk kokkosolja ca kl 9 och nyss (11.30) åt jag en äggröra på 4 ägg, det blir som brunch. Jag har lite ont i huvudet men det ska väl gå över vad det lider. Kanske skulle jag ställa mig på min dåliga våg men istället tror jag att jag ska kasta ut den. Om vikten går neråt så märks väl det ändå, hoppas jag. Om någon vill så fortsätter jag på denna tråden med rapport.
#46 Jag tycker du ska skapa en egen tråd med rapport; den kommer jag att följa.
OK.
Yvonne, hur går det med fakiren?
Jag hade inte ork mer än 2 dagar, klarade inte att vara utan ost och grädde.
Hoppas dukommer till min köksträff den 6 nov.
Jag hade inte ork mer än 2 dagar, klarade inte att vara utan ost och grädde.
Hoppas dukommer till min köksträff den 6 nov.
Yvonne, vi kanske skulle starta en ny tråd för den nya träffen?