Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 16796 ggr
alma98
2

mår illa :-(,,,vad äter man då?

jag mår pyton Skrikandes antingen en magsjuka som heter duga på väg eller så vet jag inte vad. så fort jag rör på mig så går det sjögång i magen. (och som vanligt så har jag absolut inte tid med det här)

Men vad äter jag?? te och rostfralla känns ju inte så troligt, coca cola kan jag inte ens tänka på, alldelens för sött. Ägg luktar blä just nu.

Vad har ni för goda förslag?Glad

csilla75
1

hur länge har du ätit LCHF? äter man för mycket fett kan man bli illamående. är du förstoppad kanske? jag brukar få de symptomen som du beskriver vid förstoppning….

kaisakavat
0

Stackare!

Här i stan går en maginfluensa som ger massor ont i maggen och konstigmående, men går över rätt fort.

Ifall det inte är magsjuka, utan nåt "kostrelaterat": Ät vanlig LCHFmat. Värsta som kan hända är väl att det kommer upp igen..Tungan ute

Handlar det om en "bläattack" på grund av kh-neddragning och ännu icke färdigomställd till fettdrift, så prova med nån kripig grönsak. Paprikastänger, vitkål..

Annars gäller väl att dricka bra och hålla ut, kämpa väl. Hoppas du snart mår bättre! Glad

alma98
2

den här gången (har tillat dit några svängar Obestämd) ca 3 veckor, känns kanon bra omställningsbesvären var rent av enkla att passera!

Har chrons så att ÄNTLIGEN slippa ha konstant diarre är ytterligare ett jätteplus med LCHF. Men idag så har magen slagit lös igen, dock inte som chrons diarre…..

Himla massa skitsnack det här Skäms

Men idag har fett intaget legat lågt pga illamåendet.

karinafp
1

Om man är magsjuk och kräks är det allra bästa att inte äta någonting, utan låta magen vila. Drick lite te om du kan behålla det. Du dör inte av att inte äta en dag. Glad

sepersl
0

när jag var magsjuk åt jag inget, men efteråt startade jag försiktigt med räkor och avokado. Det funkade för mig