vad göra efter maten?
Hej
Kom just på en sak, har ätit en otroligt god middag med kåldolmar och faktiskt ätit "för" mycket, och då kom jag på att tidigare så åt jag godis för att smälta maten,
och nu skulle jag behöva nått för att smälta maten, men är inte godis sugen (eller vill framför allt inte bli)
vad ska jag då hitta på? nått litet men vad?
och jag vet att det bästa är att inte äta sig så här proppmätt 
Om du har ätit alldeles för mycket så är inte lösningen att äta ännu mer. Godis hjälper dig inte att smälta maten! Mår du dåligt så tycker jag du ska gå ut och gå en stund. Låt magen vila och sköta sitt, och så vet du förhoppningsvis bättre nästa gång.

Jo ifos hundarna blir nog glada med en promis men jag mår inte dåligt dålig om du förstår utan mer - jag har ätit för mycket jättemätt julbordskänslan.
Och där brukar ju icke lchf personer ta en apfertif eller en efterätt eller en gobit.
och vad gör då vi?

Näe.. har man ätit för mycket tar nog folk en promenad.. inte äter man mera.
Du kan nu börja med nya goda vanor och så blir hundarna jätteglad.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

men suuuuuck…………. vill inte gå ut …………. vill ha …. nått… en wiskey näääääääääää kanske en liiiiten bit choklad näääääääää har ingen hemma… hmmm ska kanske göra pannacotta?? orkar inte
suck…… det blir nog en hundpromenad ….

men suuuuuck…………. vill inte gå ut …………. vill ha …. nått… en wiskey näääääääääää kanske en liiiiten bit choklad näääääääää har ingen hemma… hmmm ska kanske göra pannacotta?? orkar inte
suck…… det blir nog en hundpromenad ….
#0 I orienten (tror jag det var) äter de kardemummakärnor efter maten för att skjutsa på matsmältningen. Lite nejlika kan man tugga på också. Annars kaffe, men det gäller väl inte den här tiden….
Kom igen alma98 - inte äta mer om du redan ätit för mkt. Schaaaas, gammalt kh-tänk! 
Drick ett glas vatten när mättnaden lagt sig, eller kaffe/te, en vinslurk.. lek/goa med vovvarna och må skönt.
Det finns många trådar om LCHF-snacks ifall du funderar på det så kan du söka efter dem, men det kanske du ska spara tills du INTE är julbordsmätt! 

tankgirl kaffe kan jag dricka sovande om det skulle behövas
så klockslaget spelar ingen roll
Kaisa jag veeeet ……………………
men lite kul att jag hinner se det och inte hysteriskt kastar mig över en godisburk eller nått
och vet ni va??!!??! nu har det gått över 
Det brukar gå över….
Jo, du är jätte-jätte-jätteduktig!!! Sant! 

Åh mina hundars vägnar,,,, vill de bara säga Tack och Bock ,, det var en härlig promenad
och nån stans här efter vägarna så ligger mitt sug efter "nått" och skräpar, skönt!!
Provade äta lite äpple men det var överreklamerat så jag skippade det ………… en ytterligare fördel med att få äta så här underbart är att jag kan skippa att äta det jag inte vill.
utan att styras av hjärnans kolhydratsrace!
Om man druckit för mycket sprit - drick mer!
Om man kör för fort - kör fortare!
Om man sovit över - sov ännu mer?
osv..
Det är kanske precis så man ska göra