Staffan Wictorin
Ännu en känd profil på vår sida. Hittade en artikel i Kvällsposten på Doc´s sida, där Herr Wictorin lovsjunger dr Annika. Hurra så kul.

Jättekul!
"still lost in space and time"

"Så klart Rössner måste framhärda i den lutherska ideologi han förespråkar och tjänar pengar på. Men vi feta älskar doktor Dahlqvist och blir allt magrare på kuppen."
http://www.kvp.se/nyheter/1.1371849/staffan-wictorin-det-ar-aldrig-roligt-att-vara-fet
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Yay :D
Härligt! Tänk om han kunde kalla det vid sitt riktiga namn också istället för GI… Men det var mycket bra och rolig läsning ÄNDÅ! 

Han fortsätter att skriva om det, http://www.kvp.se/nyheter/2.1261/wictorin/1.1380063/staffan-wictorin-jag-kunde-texterna-utantill
Jag mailade honom att det heter LCHF och inte GI, och förklarade skillnaderna.
Hatar cancer och älskar vårlökar.

Så, nu har han fattat att det heter LCHF!!
Hatar cancer och älskar vårlökar.

Vad roligt att han börjar äta LCHF! Är en trogen prenumerant till MatMagasinet där han har en egen sida. Kom ihåg att han vid den här tiden förra året blev väldigt intresserad av GI.
Ser att han tagit det ett steg längre, hoppas att han mår bättre av det här :)

Har precis hittat den har traden … eftersom jag valdigt sallan ser en svensk tidning sa maste jag fraga hur har det gatt for Wiktorin? Fortfarande lika enthusiastisk? :0)

… hmmm … jag trodde originalmailet/artikeln var fran 08? Det ar ju datumet som star vid inlaggen … Nar jag tittar nu sa ar artikeln daterad '10 … hmmm …

Sa … hur har det gatt for honom?
Det stod om honom i expressen med. GÅr väl att läsa från andra länder med :)

Visst gar det; Internet ju gjort tillgangligt mer eller mindre all varldens tidningar … men, vill jag? :0)
Dar jag bor far jag mer utbyte av NYT och Le Monde :0)
Jag foljde bara den gamla traden jag hittade och undrade hurdant det hade gatt. Det verkar vara valdigt jobbigt for manga att sta emot tryck … inom och utombords; jag erkanner att det ar inte alltid latt har heller.
Manga inlagg har ar om hur jobbigt det ar att sta emot frestelser. Och detta fran privatpersoner … tank da nagon som gar publikt genom att skriva i en tidning som alla tycks ha i handen. Nar jag bodde i Sverige laste man antingen Expressen eller Aftonbladet - som att handla pa Konsum eller i ICA :0) … har ser du hur gammal jag ar :0) … nu verkar folk lasa allt som har trycksvarta …
Dessutom verkar ju de svenskar som ar emot LCHF vara sa VALDIGT emot. Jag ar medlem av en internetlista med utlandssvenskar … nagra dar VET MINSANN att LCHF ar bara en fad och att det ar GI som fungerar. Att om man ska folja GI pa riktigt maste man nastan existera under laboratorieforhallanden eftersom sa manga olika saker inverkar pa GI; matkombinationerna maste vara strikta annars forskjuts vardena och GI ar ett minne blott, det vill de inte hora talas om.
Manga insulindiabetiker anser att livet ar lattare med GI, men sa maste de ju ocksa prova och mata i all oandlighet; deras liv hanger ju i balansen.
De andra, fritidsbantarna som klagar over sina 'trivselkilon', som nekar att LCHF fungerar, menar pa att GI ar sa bra for sa fort man har gatt ner sina kilon (en bantar innan besok i Sverige; bon jour sjalvkanslan) kan man borja om med sin skrapmat … och sa jojobantas det fast man kallar det GI … :0(

GI är bara en delmängd i GL.. som är det vi sysslar med här på forumet.
Även om ett livsmedel har högt GI men liten mängd kolhydrater kan man äta det, och tvärs om livsmedlet har lågt GI men stor andel kolhydrater kan man bara äta lite.
Kan de något om GI så bör de även känna till GL, annars har de missat hela poängen.

Det ar just det … de har missat hela poangen … de tror att GI ar ett satt att "have their cake and eat it, too" … det ar bara ar att borja om fran borjan igen nar kilona kommit tillbaka.

Som någon så klokt skrev i någon tråd, "det står alldrig på fullkornspaketen att man bara skall äta lite".