Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2937 ggr
odezza
0

Klotterplanket - 13 mars

Har just läst klotterplanket för 12 mars… och insåg att jag fick starta en ny tråd för att kunna skriva, då det var nytt datum! Flört

Sitter här mitt i natten och läser ikapp lite, konstigt nog har jag svårt att sova, trots att jag har kroppsarbetat ute i trädgården idag. Har väl fått för mycket endorfiner, förståss! Cool

"still lost in space and time"

mezza
0

Jag ska klottra mig iväg till jobbet skulle bara kolla ett recept på potkäs……….och så var jag fast…..

Jag skulle behöva sova men har ingen lust det finns så mycket kul i livet som vill bli gjort…

dcos
0

Och jag skall iväg på kurs på jobbet. Kursen varade hela förra veckan och håller på denna också. Svårt att ha bra koll på vad man äter när man inte är där man brukar.. Vi brtkar få mackor med ägg och bacon på. Jag äter pålägget iaf, de andra deltagarna har vant sig nu ;-)

Måste kila iväg nu..

holygittan
0

Det är ett dilemma med jobb-maten ibland… Iaf när man saknar inspiration. Jag ska jobba kvällen och min man är hemma med vår lillan som fortfarande dras med ögoninfektion. Men hon är himla go och sprallig, ingen feber och så vilket är skönt!

Sen har jag ont i magen för jag fick en liten chock i går när bilskatten landade i brevlådan i går, eller rättare sagt när jag öppnade kuvertet och såg att bilen var körförbud på!!!Skrikandes

Jag köpte den ju i höstas och efter att inte ha haft bil på över 10 år innan så trodde jag att det var maj som var inställelsemånad på besiktningen och väntade lugnt på en kallelse. Men det var det inte. det var februari och det ska man hålla reda på själv om inte får en kallelse som man borde ha fått.

jaja… nu är det fullbelagt på alla bilprovningar runt göteborg så jag ska till borås på fredag, enda stället med tider denna vecka. Det är studiedag på skolorna så alla tre tjejer ska med+ syrran.

Inte för att jag tror att den inte går igenom men tänk om… då står man där med en hel skock ungarLedsen

F***n va skönt när det här är avklarat.

P.s. jag måste ta bussen till jobbet i dag! Är inte hamma förrän seeent, puh. Men positivt är väl att man får lite extra motionFlört

Mona-Stina
0

Hej alla "kolhydratare".

Sitter här fortfarande i morgonrocken, det är en liten last jag har, att råka hamna framför datorn med morgonteet. Ibland blir den stunden längre än vad som är meningen… allra helst när man hamnar på ett sådant här trevligt ställe. 

Ute verkar det bli en fin dag, ska nog träna lite med hundarna i eftermiddag. En tävling står för dörren och det gäller att ligga i.

Känner mig lite nervös, i dag ska jag på studiebesök på en praktikplats, lite gruvsamt då jag inte haft något arbete på tre och ett halvt år. Har varit sjukskriven för värk i nacke och armar, plus problem med sköldkörteln. Nervös är jag för att jag är orolig att jag inte ska klara av jobbet eftersom värken är kronisk och inte kommer bli bättre. Syftet med praktiken är att kolla hur mycket jag klarar av att jobba. Det är lite svårt att acceptera att man vid 55 års ålder kanske redan är förbrukad.

Mervi
0

Hoppas det går bra Mona-Stina! Kanske det kan vara bra att veta att ibland så går det bättre än man väntat sig.

Min man har problem med benen, värk och svullnad. Han gick och var sjukskriven och arbetslös i många år, det fanns inget arbete att hitta som skulle passa honom. (= han skall inte vara på benen hela dagarna, bästa är om han kan sitta ner hela tiden).Men det ordnade sig till slut, idag är han 57 år snart 58 och har haft fast jobb sedan 2003, innan dess jobbade han ett par år som vikariat. Det har gått bra.

Håller tummarna för dig!!!!

holygittan
0

Mona-stina: det låter mysigt med te och en stund vid datornGlad

Och du- var bara dig själv på praktik-besöket, hoppas det är nåt för dig! Du är 55 år ung och är en stor resurs, kom ihåg det!

*kram*

odezza
0

Just nu pågår programmet Kropp&själ i P!… idag är ämnet som avhandlas bröd!

Margareta
0

Haha odezza, sorry jag hann inte se din tråd innan jag ändrade klotterplanket för igår till klotterplanket för hela mars…

Det kanske är en idé att kapa dem vid 100-gränsen istället så får vi inte så förtvivlat många trådar…

Numer pensionär i Nynäshamn

odezza
0

En tråd för varje månad är nog bättre än en tråd för varje dag… det skulle ju teoretiskt kunna bli minst 365 trådar på ett år… Flört

Alltså, gott folk, när 13 mars är över, så  klottrar vi på i marstråden, istället för att starta en ny för den 14:e… Glad

Margareta
0

Cool

magma
0

Annars kanske man kunde ha en egen grupp som heter just "Klotterplanket", och därunder skriva trådar med datum som rubrik? Kanske byta ut "Godmorgongruppen" mot "Klotterplanket"? Bara en liten fundering!

zeretki
0

Hmmm, många tråder eller en tråd som bara blir länger och längre?

Margareta
0

En lång tråd som klipps och börjar med en ny när den når till 100 inlägg eller så… med tanke på våra modemanvändare…

zeretki
0

Det låter bra, Margareta! :)

odezza
0

Vid 19-tiden idag råkade jag titta ut genom ett fönster som vätter mot väster… och undrade vad det var för en lampa som syntes på himlen! Jag blev tvungen att klä på mig och gå ut för att kolla om jag äntligen skulle få syn på ett UFO… Flört

Andra stjärnor syntes svagt, det hade inte hunnit bli så mörkt på himlen just då. Och så denna klart lysandse himlakropp i ensamt majestät!

Någon astronomikunnig person som vet vad det var jag såg? Själv skulle jag gissa på Venus, men det är ju alltid lite roligare att veta än att gissa!

Ann.A
0

För en stund sen berättade min 10-åriga dotter att hon gick över på ett obevakat övergångsställe och helt plötsligt dök det upp en bil som försökte bromsa nära henne. Vet inte om det var grus på vägen för hon sa att bilen kanade. Åh, jag fick kalla kårar! 

Hon var tårögd och säkert lite rädd nu ikväll när hon berättade.

Jag försöker verkligen vara observant vid alla övergångsställen. Tänk tanken att skada en människa,fy sjutton.

Ta det lugnt i trafiken allihopa. Godnatt!

zeretki
0

Ann, det var verkligen hemskt! *kramar* Skönt att allt gick bra.

lizziett
0

Har sett tv-programmet "Vi äter oss till döds". Det är så många som vill ha hjälp med att gå ner i vikt, och man bara hoppas att de skulle finna information om LCHF.

Sedan var det ju också en tjej som startat sajten "stora vackra kvinnor" på nätet. Hon ordnade träffar för de som var överviktiga. Hälsan var i gott skick enligt henne.

Jag började med LCHF för att jag till slut inte mådde så bra med min övervikt. I och med detta med lchf-kost har jag ju tappat många kilon och återfått min hälsa. Inser att det här är det livet jag vill ha även framöver.

Denna kommentar har tagits bort.
lizziett
0

Kan vi inte slå ihop klotterplank till bara en tråd, det är så tråkigt att ha skrivit i den ena tråden och ser att samma diskussion fortsätter i den andra tråden, eller vad tycker du Margareta?

Margareta
0

Det är meningen att vi skall slå ihop, den här tråden lever bara idag… fast det går inte rent tekniskt att göra det, så jag låser den här helt enkelt.

Inlägget är låst för nya kommentarer