HUR FUNKAR DET?
Jag är himla sugen att börja äta lchf, och tycker det verkar bra på många sätt. MEN… Hur känsligt är det om man äter kolhydrater, dock i mindre mängd än vanligt? Förstör man omställningen till ketos och allt det där el hur funkar det? Jag har inga problem med att äta lchf hemma i familjen,men jobbar inom skolan och äter ju i matsalen tillsammans med barnen.. Vill heslt undvika att ha med egen mat varje dag.. Vissa dagar är det ju lätt att undvika kolhydraterna ändå, andra inte. Tror ni diteten funkar om man äter ytterst lite kolhydrater i övrigt, men lite grann till lunchen? Det kanske blir motsatt effekt,viktökning, om man börjar äta massa fett men inte drar ner på kolisarna tillräckligt?
Tacksam för lite vägledning om detta!
det är helt individuellt hur känslig man är. Säker kan du inte vara utan att prova. För en del funkar det, för andra inte.
Nu är jag inte i exakt den situationen som du är, men de dagar jag "tvingas" äta lunch ute så väljer jag den rätten som är lättast att utesluta kolhydraterna ur. Detta har inte påverkat min hälsa eller viktnedgång. Däremot är det svårare att hålla sig mätt på sådan mat då den oftast innehåller lite fett.
Ett tips kan vara att ta med något fett att äta som mellanmål eller så för att komplettera lunchen, t.ex makrill blandad med majonäs, någon fet salami eller varför inte lite räkor, majonäs och ägg? Själv försöker jag i dessa fall ha med kokta ägg och majonäs, lätt att äta och gott. 
Ät en riktig frukost så minskar/uteblir ditt behov av att vara beroende av lunchen.